De har tips för bättre samarbete på jobbet
Resultatet är hämtat från Academic Communications undersökning Career Index där 4 812 unga akademiker har svarat.
Att just samarbete värderas högst förvånar inte
Hanna Carlsson, Tobias
Johansson, Jennie Lernvik och Magnus Cox på Statoils huvudkontor i Stockholm:
– Samarbetet med kolleger och chefer är ju grunden för hur man trivs på jobbet. Och som ung på arbetsmarknaden behöver man ta hjälp av andra, ensam är
inte stark.
Tre komponenter för bra samarbete på jobbet, tror de, är öppenhet, ärlighet och förståelse för varandra.
– Vi har avstämningsmöten som vi själva kallar för coachingforum där vi går igenom vad vi kommer att ägna oss åt under veckan så att vi kan dra nytta av, och stötta, varandra, säger Magnus Cox.
Utan en gemensam bild vad som ska åstadkommas på jobbet blir det lätt
lite skakigt, med irritation, miss förstånd och och maktkamper i vardagen som följd. Här intill får du tips på hur du undviker detta på din arbetsplats.