Foto: Foto: Stock Exchange

Företag lägger pengar på sociala medier

Publ. 2010-07-13 15:06
 

 

Många företag väljer att lägga pengar på marknadsföring genom sociala medier. Samtidigt är det många som inte tror på sociala medier då det gäller att skapa kontakter.

Regus, som arbetar med arbetsplatslösningar, har gjort en undersökning bland 15 000 företag i 75 länder för att se hur de använder sociala medier.

Det vanligaste användningsområdet är att hålla kontakten med affärsbekanta. 54 procent använder sociala medier till att samla in värdefull affärsinformation och 27 procent planerar in aktiviteter inom sociala medier i budgeten. Mindre företag är mer aktiva i de sociala medierna än stora företag.

34 procent av deltagarna i undersökningen tror inte att sociala medier kommer få en betydande roll när det gäller att knyta kontakter med kunder. Men bland svenska företag är tron på de sociala medierna större - fyra av tio företag har skaffat sig nya kunder genom dessa kanaler, skriver DN.

 

Sociala medier

Här hittar du fler artiklar som berör ämnet Sociala medier

Så många chefer kollar upp dig på LinkedIn – innan du får jobbet

Så många chefer kollar upp dig på LinkedIn – innan du får jobbet

Tror du chefen googlar dig innan du får jobbet? Det är större chans att du kollas upp på LinkedIn.

Experternas guide: Så använder du Facebook till att söka jobb

Experternas guide: Så använder du Facebook till att söka jobb

Om du tar en paus från att tagga dina vänner i videos på söta kattungar kan även Facebook vara en plattform som hjälper dig att hitta nästa drömjobb.

Din arbetsgivare kan bevaka dig på jobbet

Din arbetsgivare kan bevaka dig på jobbet

Lagen ger chefen rätt att övervaka ditt jobb Butiksägare i skräck för ny kvittokontroll Du är bevakad på jobbet.

Imponerande eller irriterande? Så skryter du på rätt sätt

Imponerande eller irriterande? Så skryter du på rätt sätt

Imponerar du på omgivningen, eller verkar du bara skrytsam och osympatisk? En ny studie visar att många har dålig koll på var gränsen går.

Fler artiklar inom Sociala medier