Digital Editor till Digital Channels - projektanställning

En central del i arbetet är publiceringen i Episerver, det CMS Telenor använder. Du kommer att göra förändringar på befintliga sidor och skapa nya. Det är också viktigt att du i ditt arbete kan identifiera element som kan saknas i CMS:et som kan ytterligare förbättra ditt arbete eller öka möjligheten att Digital Channels når sina mål. Då fortlöper arbetet med kravställning och framtagning av förslag tillsammans med andra kollegor inom Digital Channels. Som Editor kan du få ansvara för ett delområde inom redaktionen, som exempelvis kampanjer, samarbete med CRM, säljoptimering och SEO

Du ska kunna planera, producera och publicera innehåll i externa kanaler, ibland innebär det att du är kravställare mot andra avdelningar inom Telenor, och andra gånger att du utför uppdrag åt dem. Du har erfarenhet av att arbeta datadrivet och självständigt. Optimering och kontinuerlig förbättring är en självklarhet, liksom att mäta och följa upp ditt arbete. Du arbetar nära tillsammans med övriga Editors, Visual designer, copywriter, Art Director, UX-specialists och rapporterar till Manager Digital Content Consumer.

Arbetsuppgifter

  • Planera större innehållsinitiativ
  • Kravställa kampanjer ur ett digitalt perspektiv för att optimera e-handel och kundresan avseende både research, handel och service
  • Åta dig löpande ärenden och åtgärda dessa snabbt och effektivt på samtliga inblandade plattformar
  • Producera  innehåll anpassat efter målgrupp och varumärke (artiklar, informationstexter, faktarutor, underlag till infografik) – samt ta ansvar för hela kedjan från research till intervju, textarbete och godkännande
  • Publicera i Episerver
  • Arbeta med optimering, analys och uppföljning av det digitala innehållet, framförallt kring det innehåll du själv producerat
  • Digital annonsproduktion och analys/uppfäljning
  • Hantering, produktion och publicering av bild och video.

 

  • Delta i att optimera redaktionens arbete

Profil

  • Kunskaper om hur innehåll ska optimeras för sökmotorer
  • Stort engagemang för e-handel och det digitala kundmötet
  • Har djup förståelse för vad som driver engagemang och kundbeteende digitalt
  • Är datadriven och ändrar snabbt flöden/kampanjer för optimera resultaten
  • God skribent och rubriksättare
  • Metodisk och snabb vad gäller webbpublicering
  • Noggrann
  • Förståelse för hur innehåll kan driva e-handel och självservice
  • Kunskaper om webbanalys och testning



Utbildning och färdigheter

 

Vi ser gärna att du har utbildning inom exempelvis journalistik, medieteknik och digital medieproduktion.

Övriga färdigheter vi värdesätter är:

Kunskaper i Google Analytics.

Kunskaper i Facebook Ads Manager.

Kunskaper av olika CMS, bland annat Episerver och SDL Tridion.

Kunskaper i videoredigering, exemelvis i Sony Vegas och Final Cut Pro.

Kunskaper i Photoshop.

Kunskaper i Adobe InDesign/Illustrator

 

Kontakta Jenny Rosander Ney, jenny.rosanderney@telenor.se för frågor.

 

Tjänsten är en projektanställning med start i september 2017 och löper ca nio månader fram i tiden.

Sista ansökningsdatum: 2017-08-06