Projektledare Marknad till Metro

Till Metro söker vi en Projektledare inom marknad. Detta är ett föräldravikariat på heltid, med start slutet av februari 2017 fram till mars 2018.

Om jobbet

I rollen som projektledare arbetar du på Metros marknadsavdelning i Stockholm city. I din tjänst ansvarar du för att arbeta med både konceptframtagande samt med operativt genomförande. Detta paketerat med både rörligt, print och digitalt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

  • Projektleda (initiera, utveckla, planera, målsätta och genomföra) Metros koncept under 2017
  • Projektleda aktiviteter inom både B2B och B2C
  • Se affärsnytta i samtliga av projekten vi är inne i och möjligheten att se helhetslösningen.
  • Ansvarig för det rörliga som går ut i Metros kanaler
  • Projektleda samarbeten med event-, webb-, PR-, reklambyrå
  • Mediepartnerskap inklusive aktivering
  • Producera säljmaterial till säljkåren. Säkerställa att det finns tydliga rutiner
  • Löpande uppdatera övriga anställda på Metro om pågående projekt enligt aktivitetsplan
  • Budgetansvar

Om dig

Du har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll som projektledare eller produktionsledare på en marknadsavdelning eller byrå. Gärna med erfarenhet rörligt inom någon form. Du har skaffat dig goda meriter genom att ha arbetat med marknadsföring mot såväl konsumenter, kund som företag, gärna i snabbrörliga och entreprenörsdrivna bolag.

Energi, driv och vilja är egenskaper som vi vet är viktiga för att lyckas i rollen. Vidare ser vi gärna att du är framåt, nyfiken och prestigelös.

För att trivas hos Metro tycker du om att ta initiativ, samarbeta med kollegor och hålla dig uppdaterad.

Kontakta Karin Österman, Marknadschef på [email protected] om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Annons
Bazaren i Stockholm – här fick Rugeia sitt drömjobb

Bazaren i Stockholm – här fick Rugeia sitt drömjobb

På Bazaren på Kulturhuset i Stockholm samlas företag och skolor. Rugeia Al-Said tipsar om vad du ska tänka på som besökare.

Karriärpanelen svarar: Så stor roll spelar första intrycket

Karriärpanelen svarar: Så stor roll spelar första intrycket

Metrojobbs karriärpanel reder ut hur tungt det första intrycket egentligen väger under en arbetsintervju.

Trebarnsmamman Elisabeth sade upp sig och började plugga: ”Möts av många förutfattade meningar”

Trebarnsmamman Elisabeth sade upp sig och började plugga: ”Möts av många förutfattade meningar”

Elisabeth Aguilera slutade jobba plugga till UX-designer. Idag förvånas hon över att många ifrågasätter hennes val, för att hon är mamma.

10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande CV

10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande CV

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

Sju enkla tips för ett perfekt personligt brev

Sju enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Förbered dig på de här intervjufrågorna och öka chanserna. Experten Jan Kallberg: "Förvänta dig följdfrågor".