Nu startar Gröna Lund sin enorma rekryteringskampanj inför den kommande säsongen. 1 100 personer ska värvas till tivolit.
10 000 ansökningar. Så många CV:n strömmade in till ”Grönans” rekryteringschef Kaj Holmgren i fjol. Och lika många väntas i år, totalt ska 1 100 platser tillsättas.
– Det är många olika typer av tjänster som vi tillsätter men i grund och botten handlar det om att vara serviceinriktad. Vi tittar sällan på tidigare meriter, det viktiga är engagemanget. Att du brinner för Gröna Lund.
Nya attraktioner och spännande konserter gjorde 2011 till ett succéår för Gröna Lund, tivolit hade 1,4 miljoner besökare – ett historiskt rekord. Och de som ska se till att allt flyter på smidigt är just säsongsarbetarna. Även i år söker man folk via Facebook – där intresserade kan nominera vem de vill i sitt Facebook-nätverk genom att omnämna personen på Gröna Lunds rekryteringssida.
– Facebook-rekryteringen, som vi nu gör för tredje året i rad, har varit en stor framgång.
Gröna Lund fortsätter också att rekrytera äldre personal. 2012 fortsätter även samarbetet med Arbetsförmedlingen och ”Unga funktionshindrade”.
– Precis som tidigare år söker vi en bred mångfald bland medarbetarna som ska spegla våra gäster, säger Kaj Holmgren.
Johan Kellman Larsson
Söka jobb
Här hittar du fler artiklar som berör ämnet Söka jobb
När konkurrensen om talangerna hårdnar blir det viktigt för företag att vara tydliga med sitt varumärke. Nu satsar allt fler företag på employer branding.