Här är ett par exempel på tröjor som fungerar som personliga jobbannonser. 
Foto: Foto: hiremeetee.com

T-shirt senaste trenden i jakten på nytt jobb

Uppd. 2010-10-07 10:46
 
 

Metrojobb.se skrev nyligen om hur jobbsökare försöker bli allt mer synliga. I USA har t-shirtar som är personliga jobbannonser blivit ett vapen i jobbjakten.

När Andrej Bula blev av med sitt jobb som rekryterare 2008 fick han flytta hem till mamma och pappa. Men efter att hans t-shirtar blivit trendiga bland jobbsökare har han kunnat flytta ut, skriver  MSNBC.

Andrej utnyttjade det faktum att det fanns massor av amerikaner utan jobb och sålde tröjor med texten "Hire me, I am a" följt av den typ av jobb personen söker.

T-shirtarna kostar runt 150 kronor och de långärmade tröjorna runt 200 kronor, ett pris en fattig arbetssökande gärna betalar.

– Kunden är inte priskänslig, säger Andrej Bula till MSNBC.

Tomas Lundin

Söka jobb

Här hittar du fler artiklar som berör ämnet Söka jobb

Ta referenser på arbetsgivaren – så gör du!

Ta referenser på arbetsgivaren – så gör du!

Enligt Metrojobbs coach Magdalena Lundeén så gör alldeles för få arbetssökande en grundlig research av arbetsgivaren.

Glada medarbetare  lockar fler

Glada medarbetare lockar fler

När konkurrensen om talangerna hårdnar blir det viktigt för företag att vara tydliga med sitt varumärke. Nu satsar allt fler företag på employer branding.

Så hittar du jobben som inte syns på Platsbanken

Så hittar du jobben som inte syns på Platsbanken

Letar du nytt jobb efter semestern? Arbetsförmedlingens Platsbanken har en del lediga tjänster. Men långt ifrån alla.

Rekryteraren avslöjar: Det här får mig att vilja kalla dig till en jobbintervju

Rekryteraren avslöjar: Det här får mig att vilja kalla dig till en jobbintervju

Johanna Wadsten, rekryterare på Studentwork, avslöjar vad som imponerar på henne på jobbet.

Fler artiklar inom Söka jobb