Julhälsningen som upprörde.
Foto: Foto: Transportarbetaren

Här är chefens udda julkort till personalen

Uppd. 2011-01-28 13:29
 
 

Chefen la in rumpor i sin julhälsning. Nu får han sparken från företaget.

Chefen för ett Örebroföretag ville skicka ut en rolig julhälsning till de anställda. I stället gick allt fel. Tidningen Transportarbetaren ligger bakom avslöjandet efter att ha kommit över det mejl som skickades ut . Bilden kan ni se här ovan och i mejlet uppmanades de anställda gissa vilken rumpa som tillhörde vilken telefonist.

"Under morgonen fick jag tjänstgörande telefonister att ställa upp på en julhälsning som jag bifogar nedan. I och med detta utlyser jag en tävling som går ut på att ni skall namnge telefonisterna nedan. Rätt svar kommer att premieras på nästa personalmöte", skriver chefen i sitt mejl, enligt Tansportarbetaren.

Detta ledde till reaktioner bland de anställda och många kände sig illa berörda.
– Jag blev helt chockad och illa berörd, säger en anställd till tidningen.

Chefen själv insåg efter händelsen att det inte varit så bra idé och menar att han råkade skicka fel. Mejlet skulle inte ha skickats till alla anställda.
– Det är inte lämpligt, jag kan inte göra annat än att be om ursäkt. Jag ska ta upp det här på ett personalmöte nästa vecka, säger chefen till Transportarbetaren.

Frågan är om han kommer få en chans att be om ursäkt. Enligt TT har styrelsen för företaget fått nog och planerar att ge chefen sparken.

Rickard Lindholm

På jobbet

Här hittar du fler artiklar som berör ämnet På jobbet

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Vad gör HR egentligen? Och vem har ansvar för arbetsmiljön?

Vad gör HR egentligen? Och vem har ansvar för arbetsmiljön?

Varför kallas personalavdelningen för HR nu för tiden, och vad gör de? Och vem har ansvaret för arbetsmiljön på en arbetsplats?

Retorikern: Så stoppar du härskartekniker på jobbet

Retorikern: Så stoppar du härskartekniker på jobbet

En nedlåtande chef eller en kollega som ointresserat tittar på telefonen när du pratar – härskartekniker kan existera på alla arbetsplatser.

5 tecken på att du jobbar på en dålig arbetsplats

5 tecken på att du jobbar på en dålig arbetsplats

Kollegor som slutar, en rädsla för chefen och en vilja att lämna kontoret så fort klockan slår 17.00. Känner du igen dig?

Fler artiklar inom På jobbet