Sökes: Vardagshjältar som vill hjälpa Stockholms medborgare
Är du social, serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? I så fall kan du vara rätt person för Kontaktcenter Stockholm som nu vill bli fler.
DETTA ÄR EN ANNONS FRÅN STOCKHOLMS STAD.
Visste du att det finns en enhet inom Stockholms stad som kan svara på alla typer av frågor som medborgare har? Till Kontaktcenter Stockholm kan du vända dig om du har frågor som rör till exempel förskola, livsmedelskontroll, skola och serveringstillstånd. Nu växer Kontaktcenters enhet Äldre direkt och söker nya medarbetare.
Josephine Kirkesaether har jobbat på Äldre direkt i åtta år och hjälper till att ge vägledning och information om äldreomsorgen i Stockholms stad. Hon och hennes kollegor svarar på frågor om bland annat hemtjänst, anhörigstöd, boenden för äldre, färdtjänst och ledsagning.
– Anledningen till att jag jobbat här i åtta år är först och främst att vi har väldigt bra stämning på arbetet, vi har högt i tak och jag trivs väldigt bra med mina kollegor, säger Josephine Kirkesaether.
Passar dig som är samhällsintresserad
På enheten bredvid, Stöd och omsorg, sitter Oskar Örn som anställdes nyligen. Han arbetar som servicehandläggare och svarar på frågor om funktionsnedsättning, funktionsvariationer samt överförmyndarfrågor.
– Jag skulle rekommendera det här jobbet till alla som är samhällsintresserade, vill lära sig mer om staden och vill jobba med att underlätta och ge service åt människor, säger han.