Högklassig service för män - M Room - manlig skönhetsvård, ett koncept som bara blir större och större!

>article<

M Room - More than a Barber - letar efter en masterfranchisetagare för den svenska marknaden Män kan gå för att få en professionell klippning och rakning i M Rooms attraktiva barbershops, utan tidsbokning.

Ett besök på en salong, måste bli en total upplevelse för den manliga kunden. Detta kundorienterade tillvägagångssätt återspeglas i en stylists erfarenhet och expertis, de kvalitativa produkterna som används, samt salongens utseende. Denna finska franchisekedja grundades 1998 av två internationellt kända frisörer Toni och Petri och är nu också baserad i Estland, Lettland, Sverige, Tyskland och USA. Vad är franchiseformeln Genom ett medlemskap kan män använda M-Rooms tjänster så ofta som de vill. Utan bokning kan de gå till klippning eller till rakning. M Room vill att sina kunder ska få en total upplevelse: frisörerna är speciellt utbildade för att klippa mäns hår. Under ett besök i en av butikerna erbjuds kunderna (gratis) drycker och kan till och med spela pool eller spela videospel. M Room har också utvecklat sin egen linje för herr- och hudvårdsprodukter, som även finns i salongerna och via webbutiken. Vi stöder aktivt franchisetagare Med sitt utmärkta koncept och kundinriktning ser M Room bra möjligheter på den svenska marknaden och söker  därför en driven Master franchisetagare. Med stöd av den finska moderorganisationen M Company stöds den svenska masterfranchisetagaren genom: •      (Fortsatt) utveckling av varumärke och koncept •      Att göra tillgängliga och utveckla manualer, hemsida, (POS) material och visuellt utseende av konceptet •      Utbildning och utbildning av mästare (och personal) •      Utveckla tjänster och produkter •      CRM och IPR-hantering •      Hantera globala medier och marknadsföring •      Övervakning och support av Master Franchisee Med den unika affärsmodellen har M Room en god vinstmarginal som är fyra gånger högre än branschgenomsnittet, vilket innebär att de flesta företagare öppnar en andra M-Room-salong på mindre än ett år. En M Room Master Franchisetagare måste vara en erfaren entreprenör med en känsla för frisörindustrin. En marknadsförings- och försäljningsinriktad ledare som vill investera i kunskap och kapital i utvecklingen av M Room franchise-konceptet i Sverige. Plats typ M Room Barbershops öppnas lämpligtvis i storstädernas centrum eller vid "trafikplatser" som stationer eller flygplatser. En M-salong är minst ca 50 m2 och har 4 stolar, två handfat och ett väntrum. >/article<

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...