Reservdelsman – Region Syd, Tomelilla

Vi söker en ny medarbetare till vår verkstad i Tomelilla. Vårt gemensamma mål är på ett förutseende sätt hjälpa till så att våra kunders affärer blir lönsamma och problemfria.

Ansvarsområde och arbetsuppgifter
Den reservdelsman vi nu söker ska arbeta med att stötta våra mekaniker med reservdelar i deras dagliga arbete och ge utomordentlig service via ordertelefon och försäljning över disk.

Viktiga delar i ditt ansvarsområde är:
  •  att hantera reservdelsbehov och bereda reservdelsorder.
  • att erbjuda och sälja relaterade delar och kampanjerbjudanden som t ex fastprispaket
  • att noga tolka teknisk information för att hitta korrekta delar till varje enskild reparation
  • att besvara samtal och på strukturerat, professionellt sätt förebygga framtida kostsamma problem för kunden
  • att vara del av vårat serviceteam där arbetsledning på verkstaden ingår
  • då du kommer att jobba i vårat kvällsskift enlig schema
Som medlem av serviceteamet ser vi det självklart att du hjälper dina arbetskamrater inom teamet med bl.a. reservdelsflödet och administrationen både inom verkstad och reservdelar, såsom lagervård, inventering, returhantering etc. Vi arbetar med daglig styrning och pulsar avvikelser och följer upp med att ständigt förbättra vårt arbete.

Din profil
Vi söker dig som minst har tekniskt gymnasium, med ett krav på ca 2 års erfarenhet från liknande arbete.
God datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse i t.ex. reservdels- och verkstadssystem AutoMaster och Multi. Du ska kunna läsa och tolka teknisk information.

B-behörighet är ett krav, har du även C- och D-behörighet samt truckkort är meriterande.

Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Som person är du serviceinriktad, ordningsam, självgående och bemöter både interna kunder och externa kunder på ett professionellt och trevligt sätt. Du bidrar med gott humör, hög arbetsmoral och dina goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas då vi ständigt utmanar våra processer.
 
Arbetet sker på rullande schemalagd tid, då våra öppettider är måndag till fredag 07:00 – 16:00.
Tjänsten är på heltid.

Vi erbjuder
Trivsam arbetsmiljö med duktiga kollegor inom reservdelar, verkstad och försäljning. Ett team av kompetenta och trevliga kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna. Mycket goda möjlighet till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
 
Ytterligare information 

Kontakta gärna  Per Hultén (Servicechef), 010 – 706 66 12.
 
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan komma attt tillsättas under ansökningsperioden.

Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till [email protected]
OBS! Ange Scanias Job Id 20174206 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.