Supporttekniker i världsklass?

Har du ett par års erfarenhet av it-support och brinner för att hjälpa andra? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med unikt arbetssätt. Supportfunktionen är inte uppdelad i traditionella linor utan istället äger du själv de ärenden som du tar emot och ansvarar för att lösa dessa på bästa sätt. Låter detta som något för dig? Tveka inte, sök redan idag!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Academic Work söker en engagerad supporttekniker. Vår kund driftar större IT-miljöer från sitt kontor i Kalmar. I dagsläget är man cirka 20 medarbetare men inom kort planerar företaget att växa ytterligare. Därför söker vår kund nu efter nya medarbetare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare så ska jag försöka svara på dina frågor . Uppdraget som supporttekniker är en del av vår personaluthyrning. Det innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden. Som redan nämnt planerar vår kund växa med fler medarbetare inom kort. Det här är därför en ypperlig chans för dig att bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer till exempel att:


* Administrerar behörigheter i AD. Skapar mailkonton i Exchange.
* Arbetar i Citrix med kundens IT-miljö (uppdateringar mm).
* Hjälper till att felsöka trådlösa nätverk hos kund.
* Felsöker applikationer som strular hos kund.


Det här en fin chans för dig som vill utveckla såväl din IT-kompetens som din servicekänsla på en spännande arbetsplats

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har läst en eftergymnasial IT-utbildning eller motsvarande och har några års arbetslivserfarenhet från arbetet som supporttekniker. Du har stor vana av datorer och kan självständigt lösa tekniska problem som kan tänkas uppstå. Kanske arbetar du idag med lättare supportärenden och vill ta nästa steg i din karriär?

Efterfrågade specifika erfarenheter är:


* Drift av Windowsmiljöer
* AD


Det är mycket meriterande om du har jobbat med Citrix tidigare.
För att kunna kommunicera med kollegor och kunder på bästa sätt, är svenska och engelska i tal och skrift ett krav.

Som person är du:


* Serviceinriktad: som supporttekniker har du mycket kundkontakt och även många kontaktytor både externt och internt i företaget.
* En lagspelare: hos vår kund uppskattas samarbete. Problem och lösningar diskuteras i teamen.
* Drivande: det är viktigt att du som supporttekniker kan skapa ordning och struktur i ditt arbete.
* Frågvis: för att säkerställa att alla ärenden blir lösta, är det viktigt att du är frågvis. Det centrala är kundnöjdhet.


För att kunna kommunicera med kollegor och kunder på bästa sätt, är svenska och engelska i tal och skrift ett krav.


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 2-6 månader. Där efter överrekrytering om bägge parter är nöjda med samarbetet.
* Placering: Kalmar
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.


Annonsid: 14994871