Supporttekniker / servicedesk / teknisk support

Är du en driven problemlösare med tidigare erfarenhet inom servicedesk? Vi söker nu en medarbetare till det tekniska supportteamet i en väletablerad organisation.

Om företaget

Föreningen bildades våren 2001 och arbetar med opinionsbildning och kunskapsspridning samt utvecklar nya idéer och tar fram konkreta förslag för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten. De 50 medlemsorganisationerna, arbetsgivarförbund och branschorganisationer har sammantaget drygt 60 000 medlemsföretag med omkring 1,5 miljoner anställda.

Arbetsuppgifter

I rollen som servicedesk analyst innefattar ditt dagliga arbete att ta emot och registrera inkommande ärenden både via telefon och onsite. Företagets användarplattform är baserad på Windows 7 – 10, MS Office samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook. Det förekommer även nätverksrelaterade frågor som du tillsammans med resten av teamet arbetar mot att lösa.

Formella krav

• Gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik
• Tidigare erfarenhet av liknande roll
• Tidigare erfarenhet av AD, MS Office suite, Citrix, MS Exchange och Office 365 samt Windows 7 – 10
• Grundläggande kunskaper inom Windows server, nätverk, Linux och ITIL
• Mycket goda kunskaper i svenska
• Goda kunskaper i engelska

Då du hanterar organisationens kundärenden ser vi att du drivs av att hålla en hög kvalitet på din service. Eftersom du ingår i ett team där ni tillsammans tar er an problem, är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt är lösningsorienterad. Vidare har du ett brinnande IT-intresse och vill fortsätta utvecklas i din roll som servicedeskmedarbetare.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ITIL, servicedesk, support, teknisk support, microsoft exchange, AD, Active directory, helpdesk, 1st line, 2nd line, mobilsupport, IT, teknik, windows, linux, citrix, Stockholm, nätverk, first line, second line