Innesäljare / Account Manager till världsledande Cobolt

Har du erfarenhet inom försäljning och vill ta nästa steg där du får möjlighet att arbeta i en internationell miljö med många karriärvägar? Nu söker världsledande Cobolt en innesäljare som vill utveckla deras affär.

Om företaget

Cobolt grundades år 2000 och är en spin-off från ett forskningsprojekt på KTH. Idag är bolaget en del av HÜBNER, bestående av 2400 anställda på 13 platser över hela världen. Cobolt levererar kompakta och effektiva högpresterande lasrar för avancerade analytiska instrumentapplikationer såsom biomedicinsk fluorescensanalys, Raman-spektroskopi, interferometri och partikelanalys. Cobolt är marknadsledande inom branschen på den globala marknaden i att leverera dessa innovativa produkter som uppfyller eller överträffar marknadens förväntningar på kvalitet, tillförlitlighet och prestanda. Lasrarna är konstruerade och tillverkade för att säkerställa en hög tillförlitlighet och genom Cobolts kvalificerade och etablerade processer kan de säkerställa den höga kvaliteten som eftersträvas.

Bolagets produktion och utveckling är baserad vid huvudkontoret i Solna med ett fyrtiotal medarbetare. Som arbetsgivare erbjuder bolaget sina medarbetare den perfekta kombinationen av ett väletablerat dynamiskt företag med en transparent arbetsmiljö.

Bolaget planerar att expandera och en viktig del i denna satsning är att stärka säljorganisationen med en innesäljare som kommer att arbeta i ett nära samarbete med bolagets Regional Sales Managers / Product Managers, distributörer och R&D avdelning.

Arbetsuppgifter

I rollen som innesäljare är ditt huvudsakliga ansvarsområde att öka bolagets försäljning genom att skapa och bibehålla relationer med bolagets internationella kunder och distributörer. I dagsläget sker försäljningen dels genom olika distributörer runt om i världen, men även genom egna säljkanaler, och som säljare kommer du att arbeta nära dessa. Du ansvarar själv för kontakten med distributörer som du dels hjälper med att utveckla deras affär samtidigt som du införskaffar dig insikter och förståelse för marknaden. Det primära syftet med rollen är att du ska verka som en trygg punkt dit olika samarbetspartner kan vända sig med frågor. De frågor som du framför allt hanterar berör pris-, leverans-, retur- och generella produktfrågor.

Formella krav

• Minst två års erfarenhet av relationsskapande försäljning
• Talar och skriver svenska och engelska flytande

Meriterande:
• Tidigare erfarenhet inom teknisk konsultativ försäljning
• God teknisk förståelse med en förmåga att sätta sig in i avancerade tekniska problem
• Grundläggande förståelse för laser och optiska system
• Starkt meriterande med akademisk utbildning

Till den här tjänsten söker vi dig som är proaktiv och visar ett stort engagemang för ditt arbete. Du drivs av att söka nya lösningar och tycker om att samarbeta med andra. Du trivs i en internationell miljö med högt tempo och tycker om att skapa relationer med såväl kollegor som kunder. Det är även viktigt att du är inlyssnande och inspirerande både mot kunder och dina egna kollegor samt besitter en övertygande förmåga. Vidare är du självgående och driver arbetet framåt både enligt de riktlinjer som är överenskomna, men också utifrån egna initiativ. Du gillar att bygga system, sätta saker i sina rätta sammanhang och ha god ordning och reda omkring dig.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: