Servicehandläggare till Kontaktcenter

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet. På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat. Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Arbetsplatsbeskrivning

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet. Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att med hög tillgänglighet lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande.

Vi är ca 80 medarbetare som arbetar i nyrenoverade lokaler. Våra fyra enheter Barn och Ungdom, Äldre direkt, Stöd och Omsorg samt Tekniska frågor hanterade under 2017 ca 485 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal.

Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här: ”- Det är ett varierande och utvecklande jobb”, ”- Vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ”.

Till enheten Barn och Ungdom söker vi nu två servicehandläggare som har ett stort samhällsengagemang och vill leverera hög service till Stockholms stads medborgare. Tjänsterna sträcker sig till och med den 31 augusti 2019.

Arbetsbeskrivning

På enheten Barn och Ungdom hanterar 25 medarbetare frågor gällande bl. a stadens E-tjänster, förskola, skola, kollo och kulturskola. Som servicehandläggare är du schemalagd i det dagliga arbetet som i huvudsak sker i telefon. Att besvara e-post och andra inkommande ärenden/ansökningar ingår också i dina arbetsuppgifter. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem och via stadens system har alla tillgång till övrig information i handläggningen.

Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning på både svenska och engelska i den mängd frågor som medborgarna ställer. Du arbetar självständigt med dina ärenden och tillhör en arbetsgrupp som drivs av att göra skillnad för medborgarna. Vi stöttar varandra och är mån om  hög trivsel på arbetet, där kvalitet och effektivitet går hand i hand.
För att kunna ge bästa service får alla servicehandläggare regelbundet utbildning i kommunikation och bemötande samt samtalscoachning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som

  • har god datavana och erfarenhet av att använda IT för att söka information via webben
  • har erfarenhet av att arbeta med kundservice och att vägleda personer via telefon och mejl
  • har kännedom om skol- och/eller förskolefrågor
  • har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Erfarenhet av telefonsupport och språkkunskaper i finska, somaliska och arabiska är meriterande.

Som person är du positiv, strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du har en mycket välutvecklad servicekänsla och är lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Du är lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer genom att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Din kommunikation är tydlig och du säkerställer att informationen når fram. På ett flexibelt sätt kan du tänka om, ge förslag till förbättringar och se möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor.

Vill du bli en av oss? Då är du välkommen med din ansökan!

Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.