Kundsupport / kundtjänst inom IT till ledande bolag inom dagligvaruhandeln

Tycker du om att hjälpa andra och har ett intresse för IT? Har du tidigare arbetat i matbutik men är redo för nästa steg? Här får du chansen att utvecklas i en kundsupport på ett av Sveriges största dagligvaruhandelsföretag.

Om företaget

Företaget är en av de största aktörerna inom dagligvaruhandeln med butiker runtom i hela landet. IT-organisationen består i dagsläget av 200 anställda fördelade på utveckling och leverans och de är ett bolag som ligger långt fram i tekniken. De utmanar ständigt för att ligga i framkant gällande digitalisering och för att ha marknadens nöjdaste kunder.

Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer bestå av att hantera IT-relaterade frågor som inkommer från företagets butiker runtom i hela Sverige. Du kommer att motta ärenden och utföra 1:a linjens support via telefon, IT-portal och mail i frågor som rör t.ex. Office 365 och Windows 10. Du administrera beställningar samt agerar filter gentemot andra avdelningar som du arbetar tätt tillsammans med för vidare felsökning/felrättning.

Du kommer att tillhöra ett mindre team och erbjudas en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt och system.

Formella krav

• Avslutad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet från att ha arbetat i en livsmedelsbutik. Antingen på heltid eller under en sommar då du antingen suttit i kassan eller arbetat på golvet
• Intresse och grundkunskaper inom IT
• Kunskap och erfarenhet av Windowsmiljöer
• Du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska

För att passa in i denna roll tror vi att du tycker om att prata med nya människor då du är kommunikativ, vågar fråga och anpassar din kommunikation efter mottagaren. Därtill är du noga med detaljer och har förmågan att samarbeta tillsammans med andra. Du hanterar pressade situationer på ett lugnt sätt och har en utpräglad känsla för kvalitet och service.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, IT-support, support, servicedesk, helpdesk, service, matbutik, dagligvaruhandeln, kassasystem, heltid, Stockholm, system, teknik, butik, dagligvaruhandel, windows, kundsupport, kundservice,

Fakta om företaget