Ekonomiassistent

  • AR specialist hos ett internationellt företag
  • Konsultuppdrag som övergår till en rekrytering

Om vår klient

Michael Page söker just nu en ekonomiassistent för kunds räkning. Vår kund är ett större bolag inom Transport/Distribution, med huvudkontor i norra Stockholm. Som ekonomiassistent tillhör du ekonomiavdelningen som består av 5 personer och rapporterar direkt till reskontrachefen. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 5 månader som sedan övergår till en rekrytering. Uppdraget förväntas starta omgående.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent kommer du att få möjlighet att arbeta med hela flödet inom kundreskontra, generera och skicka fakturor, avstämningar av balanskonton samt vecko-och månadsvis rapportering. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete, samt har en bra kommunikationsförmåga då kundkontakt är en del av arbetet. För att lyckas i rollen bör du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat;

  • Generera och skicka fakturor
  • Kundkontakt och kravhantering
  • Boksluts samt avstämning av balanskonton
  • Rapportering

Vem söer vi?

Vi söker dig som har en god social förmåga och är en kollega som driver på. Du trivs med att arbeta i team och är bekväm med att arbeta inom kundreskontra. Vi ser gärna att du är uthållig och innovativ, en person som vill utvecklas och växa in i rollen. Sökande bör uppfylla följande;

  • 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Gymnasieekonom
  • God systemvana
  • Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, i både tal och skrift.
Meriterande om sökande även har;
  • Eftergymnasial utbildning

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!