Ekonomiassistent

  • Konsultuppdrag med chans till rekrytering
  • Utvecklande roll i ett välkänt bolag

Om vår klient

Just nu söker Michael Page en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för kunds räkning. Vår kund är en välkänd aktör inom sin bransch, med huvudkontor i centrala Stockholm. I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra en ekonomiavdelning bestående av 8 personer och rapportera direkt till redovisningsansvarig. Detta är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader och för rätt person finns chansen till att rekryteras direkt av vår kund vid avslutat konsultuppdrag. Uppdraget förväntas starta omgående, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för leverantörsreskontraprocessen. Detta innebär mycket kontakt med leverantörer men också interna kontaktytor för att säkerställa kvaliteten i reskontraprocessen. Huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Fakturahantering
  • Kontering
  • Löpande bokföring
  • Betalningar
  • Attestering
  • Delaktig i månadsbokslut

Vem söer vi?

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har ett brinnande intresse för ekonomi och har goda kunskaper gällande leverantörsreskontraprocessen. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och noggrann. Du kan både arbeta självständigt samtidigt som du gärna samarbetar med kollegor. Du som söker rollen bör uppfylla följande:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, i både tal och skrift
Meriterande med:
  • Erfarenhet av att arbeta med stora flöden
  • Tidigare vana från att arbeta i något av de större ekonomisystemen (Maconomy är meriterande)

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!