Projektledare inom Marknad till Apotek Hjärtat

Vi söker nu en projektledare inom marknad till Apotek Hjärtat i Solna. Rollen är fokuserad på att driva och utveckla Apotek Hjärtats Digital Signage (Butiks-TV). Du kommer främst arbeta tillsammans med dina kollegor på Apotek Hjärtats marknadsavdelning som idag består av 17 personer. För att vara aktuell i denna spännande tjänst krävs att du har 3 till 5års arbetslivserfarenhet från en marknadsavdelning eller reklambyrå. Utöver detta krävs att du har bra projektledaregenskaper samt kunskap och intresse inom teknik och digitalt. Låter den här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!

Apotek Hjärtat är Sveriges ledande apotekskedja med närmare 400 apotek och 3500 anställda. Apotek Hjärtat är en del av ICA-Gruppen sedan 2015. På Hjärtats Supportkontor (ICA HK) arbetar idag närmare 200 personer med att stötta apoteken och verksamheten. Vi är ett värderingsstyrt företag som lever våra värderingar Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Välkommen till ett apotek med stort hjärta!

Omfattning: Konsultuppdrag på heltid. Start mitt i januari 2019 med uppdragslängd till och med 2019-05-31. Arbetstider är vardagar 08 -17.

Arbetsbeskrivning:

I din roll som projektledare kommer du att utifrån satt strategi vara ansvarig för löpande innehållsutveckling, kanalplanering, driva nödvändiga utvecklingsprojekt kopplat till digital signage samt viss extern annonsförsäljning. Du kommer också få chans att stötta upp och driva andra projekt på marknadsavdelningen.

Exempel på arbetsuppgifter:

Löpande kanalplanering & innehåll

  • Tillsammans med kollegor på marknadsavdelningen koordinera och samordna innehåll i Apotek Hjärtats digital signage utifrån framtagen strategi, i samarbete med Apotek Hjärtats reklambyråer.
  • Löpande samverkan och samarbete med reklambyrå i syfte att förbättra processer och samverkan.
Utvecklingsprojekt digital signage

  • Utveckla nytt CMS (Content Management System) i samarbete Apotek Hjärtats reklambyrå.
  • Driva projekt för att förbättra innehåll och budskap i Apotek Hjärtats alla tillgängliga skärmar på apoteken.
Annonsförsäljning

  • Utveckla införsäljningsmaterial i syfte att kunna användas i dialog med annonsörer och vara rådgivare till kategorichefer inom olika produktkategorier när det gäller annonsförsäljning till Apotek Hjärtats leverantörer.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • 3-5 års arbetslivserfarenhet från en marknadsavdelning eller reklambyrå.
  • Arbetslivserfarenhet och kunskap inom marknad och kommunikation.
  • Bra projektledaregenskaper samt kunskap och intresse inom teknik och digitalt.
Det är meriterande (ej krav) om du har arbetslivserfarenhet från digital signage. Vi ser det även positivt att du har läst på tex  IHM , RMI Berghs gärna inriktning digital marknadsföring och kommunikation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du driven, kommunikativ och en glad lagspelare. Samtidigt är du noggrann och strukturerad. Låter det här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2018-12-31 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Marica Blomqvist, [email protected]