Ekonomiassistent

  • Arbeta inom ett internationellt företag
  • Spännande arbetsuppgifter

Om vår klient

Michael Page söker just nu en ekonomiassistent för kunds räkning. Vår kund är ett internationellt IT-bolag, med huvudkontor i norra Stockholm. Som ekonomiassistent tillhör du en ekonomiavdelning som består av 3 personer och rapporterar direkt till ekonomichefen. Här får du en möjlighet att arbeta brett med leverantör-och kundreskontra. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader som sedan övergår till en rekrytering. Uppdraget förväntas starta efter årsskiftet.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent kommer du att få möjlighet att arbeta med leverantör-och kundreskontra, avstämningar samt assistera shared service center i det löpande arbetet. Du har förmågan att kommunicera och samarbeta med ditt team för att nå gemensamma mål. För att lyckas i rollen bör du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat;

  • Leverantör-och kundreskontra
  • Löpande bokföring
  • Avstämningar
  • Supporta och bygga ett samarbete med Shared Service Center i Europa

Vem söer vi?

Vi söker dig som är flexibel och prestigelös. Som person är du noggrann, självgående och driven. Du har även en förmåga att arbeta självständigt samt i grupp. Vi ser gärna att du har en social förmåga och ett sinne för siffror. Sökande bör uppfylla följande:

  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Eftergymnasial utbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet
  • Flytande engelska och svenska i tal samt skrift
Meriterande om sökande även har kunskap inom:
  • SAP
  • Branscherfarenhet

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!