Ledigt jobb från Webhelp Sweden AB (GoExcellent Sweden AB)

Kundtjänst för Nespresso och HBO i Solna

Dags för nya utmaningar och möjligheter? Är du intresserad av kaffe och film? Då har vi ditt nya jobb!

Webhelp arbetar på uppdrag för Nespresso samt HBO's kundtjänster och rekryterar nu fler stjärnor till teamet. Intresset för kaffe och film är naturligtvis inte ett krav, utan snarare en bonus. Dock är dina språkkunskaper i svenska och engelska ett krav för denna tjänst för att kunna svara på våra kunders förfrågningar.

Arbetsuppgifter:

Arbetet på vår kundtjänst kommer kretsa kring att assistera våra kunders förfrågningar via telefon och mail från Webhelps huvudkontor i Solna. Här har du med dina språkkunskaper och sociala färdigheter ett försprång i att skapa positiva kundupplevelser. Du kommer hantera inkommande samtal gällande nya kunder, fakturafrågor, beställningar, teknisk support med mera.

Första tiden på Webhelp:

Tjänsten påbörjas med en utbildning inriktad mot antingen Nespresso eller HBO's kunder, här kommer du få rätt verktyg och kunskap samt stöttning för att kunna besvara kundernas frågor och eventuella problem. Produktkunskap och samtalsteknik är fokuspunkterna under utbildningen där teorin kommer varvas med praktik genom bland annat medlyssning tillsammans med dina nya kollegor.

Bli en del av vårt team!

Vår arbetsplats präglas av god stämning, teamwork och kundservice i världsklass! För dig som är kreativ, arbetsam och målinriktad finns alla chanser att nå nya tjänster, på Webhelp är vi duktiga på att skapa goda interna utvecklingsmöjligheter.

För att trivas på kundtjänsten tror vi att du som söker har följande:

  • En positiv attityd och lätt för att lära nya saker 
  • Du är lösningsorienterad och anpassar dig lätt till olika situationer, detta då det är en stor variation om vad kunderna behöver hjälp med på varje uppdrag 
  • Du är kommunikativ och lyhörd som person med en god social och verbal förmåga 
  • Du strävar efter att alltid leverera bästa möjliga kundservice med expertis och engagemang 

Krav för tjänsten:

  • Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt som skriftligt 
  • Mycket goda kunskaper i engelska, muntligt samt skriftligt 
  • God datorvana 

Arbetstider:

  • Arbetstiderna förläggs flexibelt under kundtjänsternas olika öppettider 
  • Nespressos kundtjänst har öppet måndag-fredag 07:00-22:00 samt 09:00-18:00 under helgen 
  • HBO har öppet måndag-fredag 10:00-20:00 samt 12:00-18:00 under helgen 

Lön / Förmåner:

  • Fast lön enligt kollektivavtal 
  • Friskvårds- och massagebidrag 
  • Goda utvecklingsmöjligheter 


Keywords: Customer service, technical support, kundservice, kundtjänst, kundserviceagent, kundtjänstagent, kundtjänstmedarbetare, kundservicemedarbetare, telefonsupport, teknisk support, support, advisor, agent

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Annons
Hitta drömjobbet på Sveriges största jobbmässa inom vård och omsorg

Hitta drömjobbet på Sveriges största jobbmässa inom vård och omsorg

Är du på jakt efter det rätta jobbet inom vård och omsorg? Medrekmässan genvägen till din framtida karriär.

Metrojobb och Heja Livet i samarbete för att stärka kvinnor i karriären

Metrojobb och Heja Livet i samarbete för att stärka kvinnor i karriären

Syftet är att peppa, utbilda och lyfta kvinnor i karriären när jobbsajten Metrojobb och nätverket Heja Livet går ihop i ett nytt samarbete.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Förbered dig på de här intervjufrågorna och öka chanserna. Experten Jan Kallberg: "Förvänta dig följdfrågor".

Så många chefer kollar upp dig på LinkedIn – innan du får jobbet

Så många chefer kollar upp dig på LinkedIn – innan du får jobbet

Tror du chefen googlar dig innan du får jobbet? Det är större chans att du kollas upp på LinkedIn.