Ekonomiassistent

  • Välkänt bolag som är ledande i sin bransch
  • Hyrköp

Om vår klient

Just nu söker Michael Page en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för kunds räkning. Vår kund är en välkänd aktör inom sin bransch, med huvudkontor i södra Stockholm. I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra en ekonomiavdelning bestående av 9 personer och rapportera direkt till redovisningsansvarig. Detta är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader och för rätt person finns chansen till att rekryteras direkt av vår kund vid avslutat konsultuppdrag. Uppdraget förväntas starta i slutet av januari 2019, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiassistent ansvarar du för hela leverantörsreskontraprocessen. Du har varierande arbetsuppgifter och får möjligheten att ansvara för ditt område på ett självständigt sätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Stämma av order mot faktura
  • Kontering och löpande bokföring
  • Kontakt med både interna och externa parter
  • Attestering
  • Avstämningar

Vem söer vi?

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en god förståelse för leverantörsreskontraprocessen. Som person är du ambitiös, ansvarsfull och noggrann. Du kan på ett självständigt sätt hantera leverantörsreskontran, samtidigt som du gärna arbetar i team och stöttar dina kollegor. Du som söker rollen bör uppfylla följande:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Tidigare vana från att arbeta i olika ekonomisystem
  • Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, i både tal och skrift

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!