INKÖP OCH LOGISTIK ANSVARIG TILL SIVERS IMA

Har du en bakgrund eller utbildning inom inköp och logistik och vill bli en del av ett händelserikt företag där du kommer få mycket eget ansvar? Nu söker Sivers IMA sin nya inköp- och logistik ansvarig till deras kontor i Kista för ett konsultuppdrag på 6 månader. Om du vill pröva på (eller kanske fortsätta inom) elektronikbranschen och vad den har att erbjuda välkommen in med din ansökan!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Academic Work söker en inköp- och logistik ansvarig till Sivers IMA. I denna roll erbjuds du ett helhetsansvar för företagets flöde av material och produkter. På Sivers IMA blir du en del av ett företag med några av Sveriges duktigaste radiokonstruktörer och kommer ha kontaktytor runt om i världen.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Sivers IMA. Uppdraget kommer vara på heltid och initialt sträcka sig 6 månader fram från start. Det finns möjlighet till att bli förlängd på uppdraget.

ARBETSUPPGIFTER

Sivers Ima är idag ledande inom utveckling och tillverkning av millimetervåg med en spännande framtid framför sig i arbetet mot ett nytt 5G nät och WiGig. Nedan är ett citat från Erik som kommer vara din närmsta chef, om varför han valde just Sivers IMA:

Jag drivs av att jobba med kul och avancerad teknik och produkter. Jag tycker också att det är utmanande att arbeta i mindre företag där jag kan följa produktutvecklingen från idé till färdig produkt och samtidigt ha möjlighet att påverka.

I rollen som inköp- och logistik ansvarig kommer du arbeta brett med inköp, orderhantering och fakturering. Du kommer främst ansvara för inköp av material för både intern som extern produktion och din roll involverar allt från bokning och genomförande av utleveranser i enlighet med korrekt tull och laghantering till att hålla kontakt med underleverantörer för inköp av material. Detta innebär att prisförhandling ansvaret över att Sivers Ima har aktuella sourcingavtal en del av ditt dagliga arbete.

Vidare kommer du erbjudas en roll med möjlighet till att påverka och effektivisera det dagliga arbetet.

Du kommer till exempel att:


* Att arbeta med inköp av material och i förekommande fall, tjänster inom företaget samt i vissa fall för extern produktion.
* Att bokning och genomförande av utleveranser av varor och artiklar, inklusive tullhantering hanteras enligt gällande lagar och förordningar.
* Att arbeta tillsammans med IPM med produktionsunderlag för legotillverkning (Production file management), versionshantering samt rapportering.


Denna tjänst är perfekt för dig som känner att du är rätt person att axla ett stort ansvar och få vara med och inte bara utveckla dig själv utan också bolagets inköp- och logistik verksamhet. Du kommer i denna roll ha en stöttande chef samt andra seniora kollegor att luta dig tillbaka mot och bolla utmaningar men också fira framgångar.

VI SÖKER DIG SOM


* Har tidigare erfarenhet av inköp och logistik
* Talar och skriver flytande svenska och engelska då båda språken används dagligen
* Är van användare av Officepaketet
* Är van användare av Monitor eller liknande ERP system.


Vi ser att du som person framförallt är drivande och framåt och väntar inte på att saker ska hända utan gärna tar tag i det själv. Du har lätt för att anpassa dig till snabba förändringar och finner dig lätt i nya situationer och möten med nya människor. Att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet då arbetet kräver att du har en förmåga att själv kunna driva både ditt egna som företagets arbete framåt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Februari
* Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med möjlighet till förlängning
* Placering: Stockholm, Kista
* Kontaktuppgifter: Caroline Larsson, [email protected]
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sivers IMAs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] eller hos ansvarig rekryterare under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


Annonsid: 15019658