Noggrann och tillgänglig för omgående start? Här är ditt nästa, meriterande, jobb!

Om du identifierar dig med orden noggrann och tillgänglig för omgående start läser du antagligen just nu om ditt nästa jobb. Karnov Group söker dig som vill arbeta som Content Management Assistant (mer information i annonsen) till och med 31/3. Rollen passar bland annat dig som just tagit examen och vill vässa CV:t med en verkligt meriterande erfarenhet som kan hjälpa dig hitta ditt långsiktiga drömjobb i vår. Rollen kan även vara rätt för dig som är en administrativ stjärna som värdesätter god stämning mellan kollegor. Oavsett vilken av ovan du identifierar dig med: sök jobbet snarast då vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt efter att rätt person ansökt.

INFORMATION OM UPPDRAGET

Academic Work söker dig som är noggrann, tillgänglig omgående till och med 31/3 och vill ha meriterande erfarenhet från ett välkänt företag inom juristvärlden du ska nämligen arbeta hos Karnov Group i ett redaktionellt och administrativt team om 8 personer, där högt i tak och teamwork är viktiga delar.

Karnov Group sitter på Hälsingegatan 43. Utanför kontoret finns närhet till både Odenplans och St. Eriksplans tunnelbanestation, Hagaparken samt en uppsjö lunchställen och food trucks. Inne på kontoret råder det en positiv företagskultur, med teamwork och familjär gemenskap där det aldrig är långt till skratt.

På Karnov Group finns ett team om åtta personer som arbetar, bland mycket annat, med en av företagets viktigaste delar den grundläggande rättsinformationen (GRI). En av medarbetarna i teamet kommer att vara föräldraledig till och med 1/4 och därför söker vi nu dig som finns tillgänglig för omgående start. Längre ned i annonsen kan du läsa mer om arbetsuppgifter men för att trivas i rollen ska du vara noggrann, effektiv och ha en grym prioriteringsförmåga. Du har även en teknisk fallenhet och lätt för att förstå samt sätta dig in i nya datasystem.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Karnov Group. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till 31/3. Då detta är ett föräldravikariat finns inga uttalade möjligheter att bli förlängd på uppdraget om inget oförutsett sker. Däremot kommer ansvarig konsultchef, Per Carnestedt, ha som ambition att hjälpa dig vidare i karriären efter uppdraget, om det är av intresse för dig.

ARBETSUPPGIFTER

Som Content Management Assistant kommer du inledningsvis få en grundlig upplärning och introduktion av en senior kollega som är van att utbilda och lära upp nya medarbetare. Därefter kommer du, tillsammans med erfarna kollegor, arbeta administrativt genom att föra in och tekniskt bearbeta företagets onlinebaserade grundläggande rättsinformation.

Detta innebär att du till exempel kommer:


* Hantera kontakten med extern leverantör. Leverantörens ansvar är att ta emot dokument från dig, formatera om dokumentet så det är kompatibelt med Karnov Groups rättsdatabas, och sedan skicka tillbaka det till dig. Ditt ansvar blir sedan att föra in, tekniskt bearbeta och publicera dokumentet i rättsdatabasen samt säkerställa att länkar och liknande fungerar.
* Prioritera mellan olika arbetsuppgifter och dokument, eftersom att teamet och redaktionen tidvis har flera deadlines och högt tryck på produktion.
* tekniskt bearbeta rättsfall, författningar, förarbeten samt annat juridiskt innehåll genom att bl.a. bygga länkar, kopiera in ändringar och utföra enklare redigeringsarbete i olika verktyg.


Tjänsten passar dig som är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Kanske är du nyexaminerad civilingenjör eller jurist och letar ett meriterande uppdrag att ha på CV:t och hjälpa dig mot ditt långsiktiga drömjobb? Kanske är du en stjärna på administration som skulle älska att tillbringa ca två månader på ett företag där man trivs tillsammans?

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som är tekniskt lagd, noggrann och strukturerad. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Har 2 års relevant arbetslivserfarenhet alternativt akademisk bakgrund relevant för tjänsten.


* Tekniskt lagd, noggrann och strukturerad
* Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift
* 2 års relevant arbetslivserfarenhet alternativt relevant akademisk bakgrund
* finns tillgänglig för omgående start och arbete till och med 31/3
* God förmåga att hantera rutinmässiga arbetsuppgifter på ett effektivt sätt, samt hålla tidsplaner
* God kommunikativ förmåga, du har en positiv attityd och har lätt för att samarbeta.


Det är även meriterande om du har en bakgrund som administratör, har en juristexamen eller har studerat civilingenjör, men det är inga krav.

Som person trivs du i lättsamma arbetsmiljöer där man hjälper och stöttar varandra. Utöver det kan det inte nog understrykas att noggrannhet och prioriteringsförmåga är av yttersta vikt samt att tjänsten är en bra möjlighet för dig som just tagit examen som jurist, civilingenjör eller ekonomisk utbildning att förskaffa dig meriterande erfarenhet inför den karriär du drömmer om.

Övrig information


* Start: Snarast!
* Omfattning: Heltid, omgående t.o.m 31/3
* Lön: enl. överenskommelse
* Placering: Hälsingegatan 43
* Kontaktuppgifter: Per Carnestedt (måndag till fredag) [email protected] alternativt Mikaela Hofstedt (deltid) [email protected]
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Karnov Groups önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här



Annonsid: 15019672