Teknisk produktägare till Tele2

I en hårt konkurrensutsatt verksamhet har vår kund under flera år varit ett av flaggskeppen inom den ständigt växande telekombranschen. De söker ständigt nya talanger och medarbetare för att tillsammans fortsätta leverera förstklassiga tjänster och produkter till sina kunder. I rollen som Technical Product Owner får du inte bara coacha och motivera dina medarbetare, utan även möjlighet till att utveckla interna processer och bli en del av ett företag där karriärvägarna är många.

INFORMATION OM UPPDRAGET

Academic Work söker för vår kunds räkning en Teknisk produktägare som vill arbeta i en dynamisk och framåtsträvande miljö. Du kommer tillhöra Integrationsteamet där 7 personer ingår i samma Squad. Tele2 tillhör de största aktörerna på marknaden inom Telecombranschen och arbetsmiljön präglas av kreativitet, varierande arbetsuppgifter och mycket god gemenskap. Du kommer att vara en del i kulturen där teamarbete och delaktighet leder vägen framåt. Varje anställd är viktig för företagets framgång och du kommer att kunna påverka ditt arbete samt att det finns goda möjligheter att utvecklas internt inom organisationen. Kontoret ligger i fräscha lokaler i Kista där öppna arbetslandskap och stor personalstyrka bidrar till en härlig stämning!
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig 6 månader framåt. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Som teknisk produktägare kommer du at stödja teamet och säkerställa att rätt prioriteringar och fokus finns för att nå målen. Du kommer fungera som en länk mellan team och stakeholders och du kommer vara ansvarig för att kommunicera den övergripande visionen, färdplanen och uppdraget som ska göras. I den här rollen kommer du att se till så att dina medarbetare har rätt fokus vilket kommer leda till en hälsosam balansering av innovation och minskad teknisk skuld för företaget. Du kommer att säkerställa budgeten för resurserna och noggrant följa upp och justera tidsplanen så ni kontinuerligt driver projekt framåt i en kreativ anda.

Du kommer till exempel att:
* Följa upp och driva projekt framåt samt se till att detta knyts samman


* Definiera mätvärden och KPI:er för att mäta framgång och förbättringar i verksamheten.
* Lägga till och prioritera punkter i backloggen och säkerställa att den är raffinerad och prioriterad för att maximera effektivitet
* Stötta och hjälpa teamet att se förbättringsåtgärder efter varje sprint genom att influeras av data i alla beslut

VI SÖKER DIG SOM


* Har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT eller projektledning
* 1-3 års arbetslivserfarenhet som utvecklare, tekniskproduktägare eller SCRUM-master som drivs av det tekniska delarna. Du har även gärna erfarenhet av att ha drivit utvecklingsprojekt i en digitaliserad verksamhet
* Har ett stort intresse för produktutveckling online
* Har god förståelse för agila metoder
* Är flytande i det engelska språket i både tal och skrift


Vi ser det som meriterande om du: Har arbetslivserfarenhet från webbyrå, e-handelsföretag eller liknande.

Som person är du ansvarstagande, ordningsam och prestigelös. Du är van vid korta deadlines och drivs av att få agera i en roll där du har stort inflytande över Tele2s framgång. Du är trivs i ett högt arbetstempo och är genuint intresserad av att utveckla och bygga onlinelösningar. Du är dessutom lösningsfokuserad och drivs av att se till att projektets mål uppfylls och kundens förväntningar överträffas. Dessutom ser vi att du är en person med skinn på näsan och en god kommunikatör som kan argumentera för din åsikt och agera kravställare. Det är även viktigt att du trivs i en roll där du inspirerar, motiverar och stödjer arbetsgruppen så ni tillsammans kan driva projektet framåt på bästa sätt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående/enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kista
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work


*Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.


* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden.


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer på www.academicwork.se.


Annonsid: 15019799