Projektledare till ett kredit- och finansbolag

Nu söker vi för kunds räkning en driven projektledare som är i början av sin karriär! För att snabbt komma in i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av projektledning, gärna inom finanssektorn, och är nu redo för nästa utmaning. Det här är en tjänst för dig som vill fortsätta utvecklas och bli en del av ett växande finansbolag. För rätt person kommer anställningen gå över till kund!

Om tjänsten
Som projektledare kommer du att arbeta nära IT-avdelningen men kommer även komma i kontakt med olika affärsområden och delar av företaget. I rollen som projektledare ansvarar du för en portfölj med både större och mindre projekt, du driver självständigt samtliga delar av projekten.
Du undersöker och säkerställer att övergripande strategier implementeras på rätt sätt och agerar bollplank gentemot olika funktioner i detta.

Du ansvarar för att sätta upp ramar och definiera tillvägagångssätt i dina projekt. Projekten kommer från ledningsgruppen och utgår från en årsplan som kan komma att modifieras under året beroende på företagets riktning.

Du samarbetar nära IT-avdelningen och blir den som ansvarar för verktyget där ärenden kommer in och din uppgift blir att hantera dessa inkommande ärenden vilket kan resultera i ett mindre projekt alternativt att du eskalerar vidare ärendet till exempelvis en utvecklare. I din roll som projektledare följer du däremot fortsatt upp ärendet/projektet till dess att det är avslutat.  

Exempel på projekt kan vara implementation av en ny produkt med flera avdelningar involverade eller ett mer operativt projekt inom ett speciellt affärsområde. 

I din roll som projektledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Självständigt driva dina projekt
- Sätta upp ramar och definiera tillvägagångssätt i dina projekt
- Ha kontakt med flera olika delar av företaget

Om dig
Vi söker dig som har en relevant utbildningsbakgrund och minst 1 års erfarenhet av projektledning. Vi ser gärna att du har kännedom om risk och Change Management. En fördel för denna tjänst är om du har kunskap och intresse inom bank och finans samt IT.


Vidare ser vi att du är en person som trivs i att arbeta självständigt och är van med att driva dina egna projekt. Då denna roll innebär kontakt med olika avdelningar och affärsområden behöver du vara en god kommunikatör.

Viktigt för tjänsten är:
- Relevant akademisk utbildning
- Tidigare erfarenhet inom projektledning
- Flytande kunskaper i engelska i både tal och skrift
- Meriterande med grundläggande kunskap inom bank/finans och IT

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som projektledare är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kund.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

  1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

  2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

  3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Randa Melko via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Fakta om företaget