Ekonomiassistent till Mr Plant i Tidaholm

Mr. Plant är en av Europas ledande leverantörer av konstgjorda växter, blommor och träd. Vi erbjuder ett helhetskoncept med produkter och kompletterande accessoarer. Vi har kontor och utställning i Tidaholm, Sverige och är även etablerade i Norge, Danmark, Finland, Italien, Spanien och Frankrike. Företaget MR. Plant är en del av Dalema Gruppen.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent på Mr. Plant kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara löpande bokföring, fakturahantering, kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar.
Som ekonomiassistent har man en bred roll där man kommer behöva täcka upp och hjälpa övriga kollegor vid behov, då förekommer arbete som orderhanteringen och ta samtal från kunder etc. Arbetet är förlagt måndag-fredag, dagtid på plats i Tidaholm.

I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
-Löpande bokföring
-Kundfakturering
-Leverantörsfakturahantering"
-Kund- och leverantörsreskontra
-Avstämningar

Om dig
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning och/eller relevanta erfarenheter samt vill jobba på en trygg arbetsplats med gott rykte. Du är serviceminded och det ligger i din natur att hantera kunder på ett vänligt sätt. I din roll måste man veta när man ska och kan ta egna beslut samt hantera dom på ett proffsigt sätt. Då det dagligen förekommer kontakt med kunder är svenska och engelska viktigt att du behärskar, i tal och skrift.

Vidare ser vi att du är ordningsam, lugn och ödmjuk. Du är flexibel och kan prioritera viktiga uppgifter i ditt arbete. Till sist trivs du med att jobba tätt med dina kollegor samtidigt som du kan jobba självständigt.

Har du erfarenheter av systemet Monitor är det meriterande.
Körkort och tillgång till bil är en fördel för att kunna ta sig till arbetsplatsen.

Viktigt för tjänsten är:
- Att du har en ekonomiutbildning och/eller relevanta erfarenheter
- Att du är ordningsam, lyhörd och flexibel
- Att du har god datavana
- Att du har kan hantera engelska i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid din personlighet, servicekänsla och samarbetsförmåga.

Sök så snart som möjligt, dock senast 17 februari 2019. Vänta inte med att skicka in din ansökan, rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.

Om anställningen
Detta är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Om ansökan
Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP och MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult,

Frida Grandt 036-351036 eller [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan senast den 17 februari 2019!

Fakta om företaget