Junior IT-support / 1st line support till Axfood IT

Trivs du i en roll där du får ge bästa möjliga service och har ett växande intresse för IT? Här får du chansen att utvecklas i en teknisk support på ett av Sveriges största dagligvaruhandelsföretag.

Om företaget

Axfood är en av Nordens största aktörer inom dagligvaruhandeln med butiker som Hemköp och Willys. IT-organisationen består i dagsläget av ca 200 anställda fördelade på utveckling och leverans. Axfood är ett bolag som ligger långt fram i tekniken och utmanar ständigt för att ligga i framkant gällande digitalisering för att ha marknadens nöjdaste kunder.

Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supportera Axfoods kontor och lager i hela Sverige när det kommer till IT-relaterade frågor. Du kommer att motta ärenden och utföra första linjens support via telefon, IT-portal och mail i frågor som rör t.ex. Office 365 och Windows 10. Du administrera beställningar samt agerar filter gentemot andra avdelningar som du arbetar tätt tillsammans med för vidare felsökning/felrättning.

Du kommer att tillhöra ett team och erbjuds en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt och system.

Formella krav

• Avslutad gymnasieutbildning
• Intresse och grundkunskaper inom IT och gärna ha arbetat i en servicedesk/support
• Kunskap och erfarenhet av Windows 10, Office 365, Citrix och AD
• Du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska

För att passa in i denna roll tror vi att du tycker om att prata med nya människor då du är kommunikativ, vågar fråga och anpassar din kommunikation efter mottagaren. Därtill är du noga med detaljer och har förmågan att samarbeta tillsammans med andra. Du hanterar pressade situationer på ett lugnt sätt och har en utpräglad känsla för kvalitet och service.

Övrig information

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 11 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Axfood IT. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Torsplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, IT-support, support, servicedesk, helpdesk, service, matbutik, dagligvaruhandeln, kassasystem, heltid, Stockholm, system, teknik, butik, dagligvaruhandel, windows, kundsupport, kundservice,

Fakta om företaget