Receptionist till Academic Work Göteborg!

Rollen som Reception Assistant är perfekt för dig som gillar att vara mitt i händelsernas centrum och som vill ha ett utvecklande arbete vid sidan om studierna. Du och ditt team strävar tillsammans mot att utöva service i världsklass och bli receptionen som är värd att minnas! Förutom att ta hand om besökare kommer du att bistå och ge service till interna kollegor, bli en del av Academic Work's varma företagskultur och träffa härliga människor.

INFORMATION OM UPPDRAGET

Så här beskriver Matilda rollen som Reception Assistant och varför hon trivs så bra i den:

I mitt jobb som Reception Assistant får jag möjlighet att ta ansvar och arbeta både flexibelt och varierat. Det är ett perfekt extrajobb vid sidan av mina studier och jag får jobba med allt från administration till service i mottagandet av besökare. Pricken över i:t är att jag hela tiden får chans att utvecklas och vara del av ett så härligt team!

Vi söker nu efter en assistent som vill jobba deltid i receptionen på vårt Göteborgskontor.

Som Reception Assistant bemannar du kontorets reception och tar emot inkommande samtal och besökare. Du assisterar även vår Reception Manager och andra receptionister samt utför en del administrativa och koordinerande uppgifter på kontoret. Hos oss ska man mötas av mycket energi, värme och glädje. Det får inte undgå någon besökare att vi brinner för att ge dem förstklassig service. Är det något du kan skriva under på? Då är det dig vi söker.

Academic Work hjälper studenter och unga akademiker till jobb. Det är det vi brinner för! Vi är idag verksamma i fem länder och bland våra kundföretag återfinns många stora internationella företag. Tack vare vår internationella expansion kan vi erbjuda våra medarbetare goda utvecklingsmöjligheter. Vår vision är att bli världens största arbetsgivare för studenter och unga akademiker och vår resa har bara börjat.

ARBETSUPPGIFTER

Som Reception Assistant kommer du bland annat att arbeta med;

Mottagande och service mot besökare som exempelvis kunder, konsulter, kandidater, interna kollegor och leverantörer

Service via telefon genom vår centrala växel

Besvara frågor från kunder, konsulter och kandidater via mail

Att vid vissa tillfällen ensamt bemanna receptionen


För att få en så bra start som möjligt kommer du att få en gedigen upplärning med vår Reception Manager. Vidare kommer du att få chans till personlig och professionell utveckling i en ung, hungrig företagskultur med strävan att ständigt utvecklas, växa och trivas på jobbet.

VI SÖKER DIG SOM

Är student med minst 1.5 år kvar av dina studier

Brinner för service och kontakt med människor

Har relevant yrkeserfarenhet från service och/eller försäljning

Har administrativ vana (främst i Outlook och Officepaketet) och trivs med att arbeta med telefonen och datorn som främsta arbetsverktyg

Är bekväm med att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska


Det är självklart även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i reception, men det är inget krav.

Du är en person som möter andra med ett stort leende och positiv energi. För att trivas i rollen som Reception Assistant hos oss krävs det att du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du bör vara van vid att hantera många uppgifter samtidigt, snabbt anpassa dig efter nya arbetsförhållanden och trivas med ett högt arbetstempo. Du tar dig an uppgifter, stora som små, med lika stort engagemang och prestigelöshet, och trivs i samarbeten och nära kontakt med kollegor och leverantörer.

Till dig som vill lite mer - välkommen till oss. We reward ambition!

Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: 16 timmar/vecka under kontorstider
* Placering: Göteborg
* Kontaktuppgifter: Linn Karlholm,
Talent Acquisition Manager
[email protected]


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Annonsid: 15021611