Ekonomiassistent till kund inom juridik

Vi söker en Ekonomiassistent inom kundreskontra till juristbolag på Södermalm i Stockholm

Har du tidigare jobbat som ekonomiassistent och trivs att att arbeta med eget ansvar och struktur? Trivs du i en roll där du får möjlighet att påverka och arbeta självständigt? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu en ekonomiassistent inom kundreskontra till kund på Södermalm i Stockholm. Låter det spännande? Skicka då in din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som ekonomiassistent på detta företag kommer du att vara en nyckelperson med många kontaktytor. Du kommer att arbeta i en stimulerande arbetsmiljö, tillsammans med härliga kollegor och där man värderar balansen i arbets-och privatlivet. Du är med och bidrar till en god företagskultur där ärlighet, engagemang och omtanke är några av värdeorden.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

  • Avstämning av kundreskontrakonton
  • Bankavstämningar
  • Daglig fakturering
  • Inkassohantering
  • Följa upp och reservera för kundförluster
  • Fördelning, matchning och uppföljning av krediteringar
  • Hantera kravstoppade fakturor

I arbetsuppgifterna ingår även löpande redovisning, avstämningar och att vara delaktig i månads- och årsbokslut samt att vara delaktig i projekt och att utveckla rutiner och processer.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer vara kontaktperson gällande kundfakturering mot både interna och externa kunder. I dagsläget arbetar sju personer i teamet på ekonomiavdelningen. De sitter i fräscha lokaler i en stimulerande arbetsmiljö. Huvudkontoret är beläget i ljusa nyrenoverade lokaler på Södermalm, på gångavstånd från Södra Station och Medborgarplatsen i Stockholm. Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå minst 6 månader.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom och har minst ett par års erfarenhet av som ekonomiassistent inom kundreskontra samt kunskaper i redovisning och några års erfarenhet av löpande redovisning. Du behärska vanligt förekommande ekonomisystem, meriterande om du har arbetat i Billogram. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav då du ska kunna kommunicera obehindrat med kollegor och kunder. Goda kunskaper i Excel är också ett krav.

Som person är du driven, lösningsorienterad, kommunikativ och fokuserar på kvalitet och noggrannhet Du trivs även att själv ta ansvar och är proaktiv. Du är teamorienterad och trivs i en organisation där ni hjälps åt och gillar att ta ansvar för ditt bidrag till gruppen, både i arbetsuppgifter och med god stämning. För att lyckas i rollen arbetar du självständigt, systematisk och fokuserar på kvalitet och noggrannhet.

INTRESSERAD?

Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Fakta om företaget