Ekonomiassistent

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent har du huvudansvar för leverantörsreskontran inom ekonomiavdelning. Du ansvarar för att kontera, skicka leverantörsfakturor på attest och registrera dem i ekonomisystemet, periodisering av leverantörsfakturor, hantering av påminnelser och inkassokrav, cashflow rapportering, avstämning av balanskonton, samt löpande bokföring.

Därtill arbetar du även med kundfakturering, avstämning av konton och bokföring av in- och utbetalningar. Företaget arbetar med kontinuerlig kvalitetsutveckling så det ingår i jobbet att identifiera förbättringsåtgärder i de processer du arbetar med.

Formella krav

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och kontering 
• Flytande kunskaper i svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska 
• Goda kunskaper i Excel 
• Minst 2 års erfarenhet av leverantörsreskontran

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent söker vi dig som har erfarenhet av tidigare ekonomirelaterat arbete, du har god förståelse för arbetsgången i leverantörsreskontran. Du har erfarenhet av att använda din pedagogiska förmåga och jobba med flera olika avdelningar. Du har även förmågan att se detaljer i ditt och är mån om att lämna ifrån dig korrekta uppgifter. För att trivas i rollen tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen atmosfär och sprider god stämning omkring dig.

Välkommen med din ansökan!

Fakta om företaget