VD-sekreterare till attraktivt offentligt bolag

Har du arbetat som VD-assistent eller haft en liknande roll tidigare? Är du dessutom administrativt skicklig, bra på att skapa presentationer och gillar att vara spindeln i nätet? Då har vi nästa uppdrag för dig! Arbetsuppgifterna är mycket varierande och den ena dagen är inte den andra lik. Rollen som VD-assistent samt som styrelsens sekreterare innebär en bred roll där varje dag innebär nya möjligheter. Randstad söker nu dig med erfarenhet av likdanande roll tidigare och gärna inom offentlig sektor.

Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, start enligt överenskommelse fram till 31 december 2019 med möjlighet till förlängning

Arbetsbeskrivning
Här kommer du att arbeta hos ett attraktivt offentligt bolag i centrala Göteborg. Du kommer att blir du vår kunds högra hand som styrelsens sekreterare/VD-assistent. Arbetsuppgifterna är varierande och rollen är mycket bred. Här kommer du att få utvecklas och göra nya saker varje dag. Du kommer att bli en del av en positiv miljö som ställer krav på både prioriteringsförmåga och integritet. Kontoret ligger vid en lättillgänglig adress, så hit kommer du enkelt med såväl bil som buss. Tjänsten innehåller även en del resande men främst inom Västra Götalandsregionen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- Ge ett nära administrativt stöd samt vara sekreterare till styrelse och vid styrelsemöten i form av till exempel; administrera och kontrollera handlingar, utskick, protokoll och arvoden

- Ge ett nära administrativt stöd samt vara sekreterare vid ledningsmöten

- Bevaka, planera och förbereda handlingar samt vid behov verkställa ärenden gällande till exempel; skrivelser till styrelsen och kundsynpunkter till VD

- Hantera fakturor och tillhörande budget samt hantera avvikelser

- Planera, boka och arrangera såväl möten som konferenser, resor och hotell

- Säkerställa kontakter med ägare, berörda förvaltningar inom myndigheter med mera

- Finnas som ett nära stöd för ordförande och VD, vilket kan innebära arbete på kvällar/helger

Kvalifikationer
Här behöver du;

- Erfarenhet från liknande tjänst inom offentligverksamhet

- Goda färdigheter i Microsoft Office, företrädesvis Outlook, PowerPoint, Word och/eller Excel.

- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

- Fullständig gymnasieutbildning

- B-körkort

Du som söker är en erfaren av liknande arbete inom offentlig sektor. Du känner trygghet i arbetsuppgifterna och agerar självständigt med naturlig integritet. Vi tror att du trivs i händelserika miljöer och stimuleras av parallella processer. Visst är du samarbetsvillig, skapar struktur där det saknas och prioriterar när det behövs? Då är det här en arbetsplats där du kommer nå goda resultat. Är du dessutom lojal, serviceinriktad och positiv så hoppas vi att du söker tjänsten redan idag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2019-03-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emma Höglin I [email protected]