Customer support till Nestlé i Helsingborg

Är du intresserad av att arbeta i världens största livsmedels-och dryckesföretag? Har du tidigare erfarenhet inom kundservice och besitter god kunskap i SAP? Nu söker Nestlé en customer support till deras site i Helsingborg!

Om tjänsten
I din roll som customer support på Nestlé kommer du sitta med diverse kundserviceärenden och ha daglig kontakt med kunder både via telefon och mail. Du arbetar i SAP och har hand om ordermottagning, reklamationshantering och fakturafrågor. Som customer support ingår du i ett team av tre kollegor. Arbetstiderna är förlagda 08.00-16.00 måndag – fredag på deras site i Helsingborg.

I din roll som customer support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Ordermottagning
- Reklamationshantering
- Fakturahantering
- Krediteringar
- Administration av nya kunder

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Att du är noggrann, serviceinriktad och tycker om att hjälpa kunderna är en förutsättning för att trivas i rollen. Du har en god dator och telefonvana och vi ser helst att du har arbetat i systemet SAP tidigare. Arbetet är varierande och passar dig som är flexibel och tycker om att det händer mycket. Vidare har du god förmåga att kunna prioritera och ta egna initiativ. Då en del kontakt i tjänsten sker med företagets finansavdelning i Lissabon så krävs det goda språkkunskaper i engelska.

Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God dator och telefonvana
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Nestlé
Nestlé is the world´s largest food and beverage company and also the company investing the most in food R&D: EUR 1.5 billion. It is present in 189 countries around the world and its 328,000 employees, of which 5,000 works with R&D, are committed to Nestlé´s purpose of enhancing quality of life and contributing to a healthier future. Nestlé offers a wide portfolio of products and services for people and their pets throughout their lives. Its more than 2,000 brands range from global icons like Nescafé, Nespresso, Purina Pet food, Nestlé Baby food, Cheerios and KitKat to local favourites like Super Flyers & Zoégas. Company performance is driven by its Nutrition, Health and Wellness strategy. Nestlé is based in the Swiss town of Vevey where it was founded more than 150 years ago. We are an Equal Opportunity Employer that strives to provide an inclusive work environment that involves everyone and embraces the diverse talent of its people.

Om anställningen
Tjänsten som customer support är ett konsultuppdrag med start i juni. Till att börja med är uppdraget på tre månader med möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Susanna Kanold via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer support, kundtjänst, Nestlé, SAP, Helsingborg, Ordermottagning, administration, Adecco

Fakta om företaget