Ekonomiassistent

  • Stora utvecklingsmöjligheter
  • Bred roll med fokus på kund- och leverantörsresekontra

Om vår klient

Kunden är ledande inom turismbranschen och befinner sig i centrala Stockholm. De är just nu i en växande fas och söker personer som har minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent. På företaget så är det god stämning kombinerat med hårt och nogrannt arbete. Företaget har bra interna utbildningar och det uppmanas för vidareutveckling inom rollen.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du huvudsakligen för leverantörsreskontran, men även kundreskontra. Du arbetar med 2 kollegor och i huvudsak arbetar du med:

  • Löpande redovisningsavstämningar
  • Påminnelser och uppföljning av kundfordringar
  • Registrering och behandling av inkommande fakturor
  • Betalning och uppföljning av leverantörsreskontra
  • Avstämningar

Vem söer vi?

För att lyckas i rollen så söker vi dig som är:

  • Serviceinriktad
  • Erfarenhet från både Leverantörs- och kundresekontra
  • Goda kunskaper i Excel
  • vana av att jobba i olika affärssystem
  • lättlärd och vågar att ta sig an nya uppgifter.
  • Mycket goda kunskaper i både Svenska och Engelska

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!