Ekonomiassistent

  • Leverantörsreskontra
  • Konsultuppdrag

Om vår klient

Just nu söker Michael Page en ekonomiassistent för kunds räkning. Vår kund, som är verksamma inom IT-branschen är nu i behov av att stärka upp sin ekonomiavdelning med ytterligare en ambitiös medarbetare. Företaget har sitt huvudkontor beläget mitt i centrala Stockholm. I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra en ekonomiavdelning bestående av 11 personer och rapportera direkt till redovisningsansvarig. Detta är ett konsultuppdrag som initialt kommer att pågå fram till september och för rätt person finns chansen till förlängning. Uppdraget förväntas starta omgående, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du huvudsakligen för leverantörsreskontran. Dessutom avlastar du även kundreskontran vid behov. I rollen har du ett nära samarbete med en bolagsansvarig och sköter tillsammans redovisningen för ett av dotterbolagen. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

  • Löpande bokföring
  • Betalningar
  • Avstämningar
  • Fakturering
  • Påminnelser och inkasso

Vem söer vi?

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och på så sätt har en bra förståelse för leverantörsreskontra. Du är dessutom serviceminded och kvalitetsmedveten. Vi ser gärna att du har lätt för att samarbeta, samtidigt som du självständigt kan ansvara för ditt ansvarsområde. Utöver det är du snabblärd och gillar att sätta dig in i nya system. Du som söker rollen bör uppfylla följande:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Goda Excelkunskaper
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Erfarenhet från IT-branschen är meriterande

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!