Säljsupport till Royal Canin i Köpenhamn

Är du en driven och serviceminded person som vill arbeta inom säljsupport i ett spännande bolag? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten
I tjänsten som säljsupport erbjuds du en unik möjlighet att fortsätta din karriär då du kommer vara en del av ett härligt och sammansvetsat team i ett bolag som erbjuder spännande utvecklingsmöjligheter. Du kommer tillsammans med ditt team ha aktiviteter som främjar försäljningsarbetet och som bidrar till att stärka relationer och samarbete med befintliga kunder och återförsäljare. Rollen är varierande men ditt fokus kommer att ligga på att ansvara för en effektiv orderprocess för bolagets kunder och återförsäljare. Du som person har en god kommunikativ förmåga och kommer på ett flexibelt sätt att arbeta tätt ihop med både ekonomi- och logistikavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten kommer att vara:

- Ansvar för hela orderhanteringen från alla typer av kunder, rutiner och processer
- Förståelse för hela försäljningsprocessen: order – leverans – fakturering - reklamation
- Daglig kontakt med kunder och återförsäljare
- Ansvar för reklamationsprocessen

Ärendena du hanterar i rollen är av varierande karaktär och du erbjuds gedigen introduktion på plats. Arbetstiderna är förlagda på dagtid mellan 08:00-16:00, måndag-fredag. Tjänsten är förlagd med placering på Royal Canins huvudkontor i Köpenhamn, nära Ørestad Station.

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av försäljning alternativt kundsupport och som har ett naturligt och genuint servicetänk. Du har god vana av att jobba med datorn och telefonen som arbetsredskap. Har du även tidigare erfarenhet av att arbeta med Office och i synnerhet affärssystemet Navision är det meriterande. För att trivas i rollen som säljkoordinator på Royal Canin är det viktigt att du som person har en stark framåtanda, förmåga att arbeta strukturerat och att du motiveras av hög aktivitet och kundfokus. Vidare är du resultatinriktad, ansvarstagande och initiativrik. Du trivs i att arbeta tillsammans som ett team i ett öppet kontorslandskap men du har även god förmåga att driva ditt eget arbete.

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare erfarenhet av försäljning eller service
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
- Danska är meriterande men inget krav.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som säljsupport är ett konsultuppdrag som ska tillsättas omgående. Uppdraget sträcker sig i första hand fram till Augusti 2019 med chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefoninter-vju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Susanna Kanold på [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Säljkoordinator, Service, Royal Canin, Köpenhamn, Malmö, Order, Fakturering, Kundservice, Adecco

Fakta om företaget