Operativ inköpare till globalt företag

Har du erfarenhet av inköpsprocesser? Som operativ inköpare hos vår kund får du möjlighet att vara med och utveckla den nya inköpsfunktionen. Du får dessutom chansen att arbete i ett stort globalt företag med många möjligheter. Sök tjänsten idag! Urval sker löpande!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Som operativ inköpare hos vår kund kommer du tillhöra ett team om 12 personer i olika roller som arbetar med bland annat ordermottagning, materialstyrning och produktionsplanering. Den lokala Inköpsfunktionen kommer bestå av dig och en kollega och är en ny funktion. Ni arbetar tätt tillsammans och har mycket kontakt med materialstyrningen samt den strategiska inköpsavdelningen. För att lära dig arbetet kommer du till en start gå bredvid din kollega och successivt ta mer ansvar. För att få rätt förutsättningar i rollen kommer du få utbildning på plats i kundens lokala system.

Du erbjuds


* Vara med och bygga upp och utveckla inköpsprocessen hos kunden
* Få in en fot på ett stort globalt företag


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande https://www2.academicwork.se/jobbsokande/konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Som operativ inköpare hos vår kund hanterar och bedriver du leverantörs utveckling utav befintliga leverantörer. Till din hjälp har du leverantörsprecisionsmätning och kvalitetsbristmätning. Du sitter också som närmaste led i eskaleringstrappan från materialstyrning och produktionsplanering där material som riskerar att bli produktionsstoppande eller där materialstyrningen inte får tillräcklig respons hos leverantören drivs vidare med hjälp av den lokala inköpsrollen. Du jobbar dagligen med ECN och RFQer med nya material från befintliga leverantörer och hanterar även stödköp där ordinarie leverantör har för lång leveranstid mot vad vi lovar våra kunder.

VI SÖKER DIG SOM


* Har erfarenhet av arbete med inköpsprocesser
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken används i det dagliga arbetet
* Har erfarenhet av arbete i affärssystem
* Har erfarenhet av att läsa och tolka information från ritningar


Det är meriterande om du


* Har erfarenhet av att arbeta i Movex
* Har arbetat inom verkstadsindustri eller med tekniska komponenter


Som person är du:


* Självständig
* Ansvarstagande
* känsla för viktighet/prioritering
* En lagspelare


Övrig information


* Start: 8 maj
* Omfattning: Heltid, vikariat 6 månader
* Placering: Umeå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15025559