Ekonomiassistent i Göteborg!

Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och gillar siffror och löpande bokföring som vill utvecklas ännu mer i yrket i en deltidstjänst? Trivs du i ett bolag som är litet och gemytlig med en familjärkänsla? Då kan denna tjänst vara aktuell för dig!

 

Om bolaget: 

Kunden startade upp 1973 och är ett familjeägt och gemytligt företag som levererar ett brett utbud av tjänster som förbättrar din inomhusmiljö och minskar risken för brand i din fastighet.

 

Dina arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:
- Löpande bokföring
- Fakturering och kreditering
- Bokning av inbetalningar
- Kundkontakt
- Avstämningsarbete såsom månadsbokslut
- Inkasso och påminnelsehantering
- Ansvar för kund- och leverantörsreskontra
- Administrativt ansvar för bilparken
- Ekonomiska sammanställningar för vårt ledningssystem samt även resultatberäkning

 

Din profil:

För att passa för den här tjänsten ser vi att du har erfarenhet i Visma administration 1000 alternativt andra liknande system. Vi ser gärna att har minst gymnasial utbildning inom ekonomi och goda kunskaper inom MS Office. Du ska kunna uttrycka dig i svenska mycket väl i tal och skrift.
Vi söker dig som har engagemang och intresse för ekonomi. Du är bra på att samarbeta och kommunicera med vänlighet och affärsmässighet. Du är strukturerad, noggrann och hjälpsam. Du har också ett öga för detaljer och är öppen för att lära dig nya saker likväl som föreslå förbättringar.

Känns detta något som skulle passa dig, då skall du söka direkt, urval sker löpande!