Kundservicemedarbetare/Kundsupport till Soundtrack Your Brand

Soundtrack Your Brand grundades 2013 och är ett Spotify-backat företag som erbjuder en musiktjänst för företag. Kundsupporten är avgörande för företagets framgång vilket innebär att bra service är en del av upplevelsen när man använder tjänsten. Vi siktar hela tiden på att bli bäst på det vi gör- det är så vi skapar resultat!

Du kommer att ingå i ett mindre team om sex personer och arbeta med att ge våra kunder grym service utöver det vanliga. Företaget präglas av en stark entreprenörsanda med ett härligt team unga kollegor som arbetar tätt tillsammans på kontoret i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter
Du arbetar med att svara på våra kunders frågor och lösa deras problem genom att ge användarna pedagogisk och personlig service genom mejl och telefon. Du är en expert i produkten och hjälper till med allt ifrån produktrelaterade frågor till betalfrågor och enklare teknisk felsökning. Utöver detta tillkommer även administrativa arbetsuppgifter. De är viktigt för oss att ta hand om alla kunder och bidra till att vi får långsiktiga relationer med dem.

Vem är du
För att trivas hos oss tror vi att du är snabblärd och driven och tycker om att arbeta i en miljö med många förändringar och där du får ta mycket eget ansvar. Du är social, bra på att samarbeta och en grym kommunikatör som uttrycker dig på ett enkelt och lättförståeligt sätt i både i tal och skrift. Du tycker om att ta ansvar för ditt jobb och har bra struktur för hur du hanterar olika saker samtidigt. Du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut.

Vi ser att du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom helpdesk, kundservice, IT-support eller liknande. Om du dessutom har arbetat med felsökning är det ett stort plus men inget måste. Då vi hanterar frågor från kunder i andra länder så behöver du kunna kommunicera på engelska i både tal och skrift.

Soundtrack Your Brand är ett Spotify-backat företag som erbjuder en musiktjänst för företag. Hos oss jobbar ca 90 medarbetare med en passion för att ändra hur varumärken och företag använder digitalt distribuerad musik på en global nivå. Bland våra kunder är några av världens största och mest spännande varumärken samt din lokala frisör runt hörnet. Vi tror att själva musiken påverkar konsumenternas erfarenhet och beteende. Vi har upprepade gånger bevisat detta i vår forskning och som branschledande inom området försöker vi utbilda världen om musikens påverkan.

Hos oss finns en stor passion för musik och de som skapar den. Vi är engagerade och arbetar fokuserat med att bygga upp tjänsterna som ska tillfredsställa våra kunders behov och överträffa deras förväntningar. Alla i teamet spelar en viktig roll i det arbetet!

Företaget har valt att använda sig av rekryterings och bemanningsföretaget Next u i denna bemanning vilket innebär att du kommer vara anställd som konsult hos Next u men du utför ditt jobb på Soundtrack Your Brand.

Välkommen med din ansökan!

kundservice , kundtjänst , kundsupport , kundservicemedarbetare , kundsupportmedarbetare , kundtjänstmedarbetare , support, service , kundcenter , kundservicearbetare , service, serviceyrke, kundbetjäning, kundhantering, kundbemötande, service minded, lediga tjänster

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Så många svenskar upplever stress på jobbet – varje dag

Så många svenskar upplever stress på jobbet – varje dag

Över hälften av svenskarna känner stress på jobbet varje vecka och del av dem är stressade varje dag, enligt en ny undersökning från Randstad.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Förbered dig på de här intervjufrågorna och öka chanserna. Experten Jan Kallberg: "Förvänta dig följdfrågor".