Junior ekonomiassistent/avtalsadministratör till företag i Sollentuna

Vårt uppdrag:
Vi är på jakt efter en junior ekonomiassistent/avtalsadministratör till en av våra kunder med placering i Sollentuna. Som ekonomiassistent/avtalsadministratör arbetar du i ett nära samarbete med bolagets redovisningsekonom där ni tillsammans sköter ekonomin för bolaget. Vår kund erbjuder dig en varierad roll i ett tryggt, familjärt och framgångsrikt företag. Du kommer att arbeta som konsult på Avanzera och vara ute på uppdrag hos vår kund. Uppdraget startar i juni och löper i ett år. Arbetstiden är heltid.

Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.


Arbetsuppgifter:
• Avtalsadministration (ca 50-65 % av arbetstiden) som ligger till grund för faktureringen.

• Kund- och leverantörsreskontra.


Din bakgrund:
Till rollen söker vi dig som är i början av din karriär. T.ex. kan du ta examen i juni, ha arbetat extra under din studietid som ekonomiassistent alternativt administratör. Du uppskattar att arbeta med högt som lågt och tar tag i det som behövs göras. För att vara framgångsrik i rollen som ekonomiassistent hos oss är du en ödmjuk lagspelare som värdesätter öppen kommunikation och samarbete. Du tycker om att ha många kontaktytor internt och bidrar gärna med din energi och kompetens till övriga kollegor.
Vi hoppas att du vill bli en av oss!

Om vår kund

Vår kund är en av de ledande leverantörerna på system för energimätning. De utvecklar, säljer och supportar deras egenutvecklade system. Vår kund är ett dotterbolag inom en koncern som sysselsätter ca 140 personer. Vår kund omsätter 50 miljoner kr.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Iren Sayar på telefon 0700-905 492 eller [email protected] Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Annons
Så blir du automationsingenjör på bara tolv veckor

Så blir du automationsingenjör på bara tolv veckor

Med Academys unika utbildning kan du snabbt ta dig in i teknikens värld – med en tillsvidareanställning som väntar efter examen.

Denise Rudberg: Så skriver du en bok i sommar

Denise Rudberg: Så skriver du en bok i sommar

Går det att skriva en skönlitterär bok på en fyra veckor lång semester? Nja, enligt författaren Denise Rudberg så tar det längre tid än så.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Förbered dig på de här intervjufrågorna och öka chanserna. Experten Jan Kallberg: "Förvänta dig följdfrågor".

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.