Redovisningsekonom - Kundreskontra

Tjänsten
Gruppen Kundreskontra ingår i ekonomiavdelning och tillhör enheten Redovisning. Du blir den av en grupp som idag består av 9 medarbetare och du kommer att rapportera till gruppchefen för Kundreskontra. Gruppens huvudsakliga ansvarsområden är att se till att kunden ska få betalt av sina kunder i tid samt att ge god service till kunder. Gruppen arbetar bland annat med fakturering, bokföring, reservationer och att registrera inbetalningar. Gruppen ansvarar även för factoringtjänst till Återförsäljare.

Du blir en viktig del av en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.

Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom har du bland annat följande arbetsuppgifter: 

• Ansvara för att bokföring och avstämning sker på ett korrekt sätt och att reskontrasystemen kontinuerligt följs upp och analyseras
• Samarbete med bl.a de affärsdrivande affärsområdena
• Samarbete med inkassobyrå
• Hantera krav och påminnelser
• Telefonkontakt med kunder och återförsäljare

Kvalifikationer
För att passa i rollen som Redovisningsekonom ser vi gärna följande erfarenhet:

• Högskoleexamen eller motsvarande inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet av Kundreskontraarbete
• Intresse av kunder och affärer
• Behärska Officepaketet och framförallt Excel väl
• Du har ett allmänt intresse för IT och lätt för att ta till dig nya system
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet

Är det här du? I rollen som redovisningsekonom behöver du vara noggrann och strukturerad. Som person är du målinriktad samt ihärdig och avslutar det du påbörjar, samtidigt är du flexibel och van vid en föränderlig arbetsmiljö. Tjänsten innefattar många kontaktytor såväl internt som externt i ditt dagliga arbete och du behöver därför ha god samarbetsförmåga.

Skallkrav
• Erfarenhet av Kundreskontra-arbete
• Högskoleexamen eller liknande inom ekonomi
• Behärska Officepaketet och framförallt excel väl
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Arbetstid/Varaktighet: 
Heltid 40 tim/vecka.
Startdatum:2019-05-15 Längd:2019-09-13
Lön: Enligt överenskommelse

Sökord: ekonom, redovisningsekonom, bokföring, redovisning, kundreskontra

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Så många svenskar upplever stress på jobbet – varje dag

Så många svenskar upplever stress på jobbet – varje dag

Över hälften av svenskarna känner stress på jobbet varje vecka och del av dem är stressade varje dag, enligt en ny undersökning från Randstad.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Tio vanliga frågor på intervjun – och svaren

Förbered dig på de här intervjufrågorna och öka chanserna. Experten Jan Kallberg: "Förvänta dig följdfrågor".