Orderadministratör med möjlighet till utveckling!

  • Konsultuppdrag med överrekrytering
  • Företag med fokus på personalutveckling

Om vår klient

Med start omgående söker vi nu en orderadministratör till vår kund inom telecom i Kista. Företaget har drygt 100 anställda och du kommer ingå i ett team på 3 personer men arbeta självständigt. Inom företaget finns många möjliga karriärvägar där du uppmanas att följa din egen passion. Kanske är orderadministration något du trivs väldigt bra med och på sikt vill arbeta som team leader inom området? Tjänsten är ett konsultuppdrag som avser att starta omgående och pågå 6 månader framåt, med möjlighet till överrekrytering om samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsbeskrivning

I din roll som orderadministratör kommer du få arbeta administrativt och vara en avgörande del gällande företagets kundupplevelse. Du arbetar framförallt fokuserat på att inkommande order hanteras på optimalt sätt men har även ansvar för att följa processen för att säkerställa hög kvalitet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

  • Ansvara för inkommande order och administrera dessa i systemet
  • Ta emot samtal och ärenden som inkommer såväl via telefon som mejl
  • Besvara enklare fakturafrågor
  • Uppdatera kunder om order- och leveransstatus
På sikt finns även möjlighet att ta nästa steg i din roll och fungera som super user i SAP och/eller team leader för orderavdelningen, beroende på vart ditt intresse ligger.

Vem söer vi?

  • Tidigare erfarenhet av orderadministration
  • Har god förståelse för logistiska flöden
  • Van Excel-användare, med fördel erfarenhet av Pivot-tabeller
  • Mycket god systemvana, med fördel i SAP eller annat ERP-system
  • Talar och skriver på svenska och engelska obehindrat, då kommunikationen sker på båda språken
Det är mycket positivt om du har ett tekniskt intresse och tidigare arbetat inom branschen. Troligtvis trivs du minst lika bra med att grotta ned dig i detaljer och administrativa uppgifter som att vända om och använda din servicebenägna förmåga. Problemlösning är gärna en del av din vardag - allt för ett så smidigt logistiskt flöde som möjligt.

Övrigt

Uppdraget är initialt temporärt vilket innebär att du kommer att vara anställd av Michael Page, men arbeta på plats hos kund. Som konsult hos Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt livförsäkring, samtidigt som ett väl utfört arbete gör dig aktuell för uppkommande permanenta och temporära rekryteringar.