SOS-operatör till Säkerhet & jourtjänster Sundsvall

Vi söker fler kollegor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Vi står för människors lika värde och att alla som ringer till SOS Alarm ska mötas på ett empatiskt och professionellt sätt. Tjänsten är på heltid och innebär varierade arbetstider, med dag-, kvälls- och nattpass, helger och storhelger.

Din vardag som SOS-operatör
Som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och även privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete i högt tempo där den ena dagen aldrig är den andra lik.

I rollen som SOS-operatör ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- Besvara och åtgärda olika typer av larm enligt givna rutiner
- Via intervju och samtal identifiera, prioritera, aktivera och följa upp hjälpbehov
- Arbeta i enlighet med processhandböcker samt gällande rutiner, instruktioner och index för det operativa arbetet
- I samverkan medverka till att verksamhetsmålen avseende svars- och larmhanteringstider uppnås
- Inhämta och lämna över relevant information till kollegor inom SOS-centralen, samt till och från andra SOS-centraler

Vi söker dig
- Du har tidigare erfarenhet av service och kundbemötande.
- Du har tidigare erfarenhet av kundtjänst/kundsupport/telefonförsäljning eller inom väktare/bevakning.
- Du har god vana att arbeta med telefon och dator som arbetsverktyg.
- Du har en fullgjord gymnasieutbildning.
- Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en dygnsgående tjänst, då arbetstiderna hos oss är förlagda till dag-, kväll- och nattpass, det är dock inget krav för att söka tjänsten.

Som person är du självgående, flexibel och kan fatta egna, snabba beslut utifrån givna ramar. Vi ser att du tidigare arbetat utifrån givna rutiner och ramar och att det är ett arbetssätt du trivs med. Vidare föredrar du att arbeta i en arbetsmiljö med högt tempo där du möter olika utmaningar varje dag. Av den anledningen behöver du ha en god problemlösningsförmåga. Du är rak och tydlig i din kommunikation och kan samverka med kollegor inom och utanför organisationen.

Vi ser gärna sökanden i varierande åldrar med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Låter det intressant?
Om du vill du vara med och bidra med din kompetens i en spännande och viktig samhällsfunktion där din insats gör skillnad, ber vi dig skicka in din ansökan senast den 8 september 2019. Ansökningar kommer att hanteras löpande. Beräknad start är oktober 2019. Ansökningar skickas via vår hemsida: https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef, Victoria Forslund. Tel: 010-140 82 19. Mail: [email protected]
Vid frågor kring rekryteringsprocessen kontaktas HR Business Partner, Julia Lundgren. Mail:[email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Dygnet runt larmar vi ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.