Ekonomiassistent på deltid till företag inom möbeldesign

Är du en Ekonomiassistent/Ekonomiansvarig som söker ett roligt och lärorikt deltidsarbete? Är du dessutom noggrann, positiv och ansvarstagande? Då har vi tjänsten för dig hos vår kund- ett spännande företag inom möbeldesign med placering i city!

Om tjänsten
Vår kund är ett litet men ambitiöst företag som tillhandahåller kvalitetsprodukter inom möbeldesign med fokus på hållbarhet och funktionalitet. Här har du möjlighet att följa med på en tillväxtresa tillsammans med trevliga och duktiga kollegor som känner glädje och passion för sitt arbete.

I rollen som Ekonomiassistent har du det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi med fokus på det löpande. För rätt person finns dock möjlighet att på sikt utöka ansvaret till att även inkludera bokslutsarbete.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Betalningar
- Uppföljning av kundfakturor samt påminnelser
- Kontoavstämningar
- Hantering av kreditfakturor
- Momsredovisning

Om dig
För dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och söker en deltidstjänst är detta ett ypperligt tillfälle. Du besitter goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av Excel. Har du erfarenhet av Visma Business ses det som starkt meriterande.

Som person är du nyfiken, noggrann och serviceinriktad med förmåga att snabbt ta till dig ny information. Du månar om teamkänslan samtidigt som du tar eget ansvar och kan arbeta självständigt.

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare motsvarande erfarenhet samt systemvana (Visma Business)
- Flexibel, positiv lagspelare

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående alternativt i augusti. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kund.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Anders Lindén via 0200 - 22 22 22

.Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent , Ekonomiansvarig , City , Östermalm , Adecco , Möbeldesign , Redovisning

Fakta om företaget