Supporttekniker / Servicedesk / Helpdesktekniker på Postnord Strålfors

Har du ett brinnande intresse för problemlösning och data/IT? Som supporttekniker hos Postnord Strålfors får du möjligheten att arbeta med avancerade ärenden på olika nivåer samtidigt som du levererar högkvalitativ service.

Om företaget

PostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. De erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för deras kunders konsumenter. PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2018).
PostNord Strålfors erbjuder dig en stimulerande roll i en kreativ miljö med engagerade och hjälpsamma kollegor. De lägger stor vikt vid att ge ansvar och möjlighet för dig som individ att utvecklas i en varm, rolig och trevlig arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter

I rollen som First Line IT Support tekniker är din huvudsakliga uppgift att hantera inkommande IT-ärenden per telefon eller mail i en Windowsbaserad miljö.
• Felsökning av hård- och mjukvara
• Kontohantering och behörigheter (t.ex. AD och Office 365)
• Lösenordshantering
• Installation och underhåll av applikationer
• Felavhjälpning via fjärrverktyg

Här ingår du i ett nationellt team som består av åtta personer där ni tillhör Nordic IT och arbetar på en nordisk nivå. För att du ska känna dig bekväm i din nya roll kommer du erbjudas en gedigen introduktion och utbildning. Resor kommer vara förekommande i tjänsten till andra kontor runt om i Sverige.

Formella krav

• Avslutad gymnasieexamen, gärna inom IT, data eller teknik
• Tidigare erfarenhet från firstline support /servicedesk eller teknisk kundservice
• Goda kunskaper inom Windows plattformen
• Kunskaper och erfarenheter av ITIL processer (meriterande)
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt

För att lyckas i den här rollen har du ett gediget intresse för data/IT och ser fram emot att utvecklas inom detta område. Vi tror att du har en god känsla för service och är kommunikativ i såväl tal som skrift. Du beskriver dig själv som en positiv lagspelare då du är prestigelös, hjälpsam och trivs i sociala sammanhang. Att lösa problem ligger dig varmt om hjärtat.

Övrig information

I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att PostNord Strålfors har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem efter sex månader. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Sökord: servicedesk, helpdesktekniker, helpdeskt, supporttekniker, support, tekniker, windows, ITIL, IT, data, teknik, Malmö, Office365, AD, 1st line support, first line support,

Fakta om företaget