Ekonomiadministratör för nystartat projekt till läkemedelsföretag

Nu söker vi en person till vår kund inom läkemedel. Uppdraget är inom ekonomi & administration och fokuserar på att centralisera en del av inköpsprocessen angående hanteringen av PO-nummer. Är du strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och känner dig manad att ta dig an ett nytt uppdrag i 3-4 månader framåt? Tveka inte - sök tjänsten redan idag! Urval sker löpande.

INFORMATION OM UPPDRAGET

I rollen som ekonomiadministratör hos vår uppdragsgivare kommer du ha en viktig roll med många kontaktytor inom organisationen. Företaget är globalt med verksamhet i bl.a. England, USA, Spanien, Belgien, och Kina. och omfattar c:a 100 000 anställda.

Företagets huvudsäte i Sverige ligger i Solna, vilket även kommer vara arbetsplatsen för det här uppdraget. Du kommer tillhöra avdelningen Consumer vilket idag består av 65 personer.

Du erbjuds


* En nyinrättad tjänst på ett globalt företag inom branschen för läkemedel
* Få vara en del av ett företag med målsättningen att bli världens mest innovativa, framgångsrika och pålitliga hälso- och sjukvårdsföretag
* Möjlighet till förlängning om samarbetet fungerar väl samt att projektet beslutas att förlängas.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER

Det mesta av ditt arbete kommer bestå av att centralisera den del av inköpsprocessen som berör inköpsordrar och PO-nummer. Du kommer inledningsvis att utbildas i företagets PO- och fakturahanteringssystem.

I systemet kommer du skapa och hantera beställningar och sammankoppla rätt avdelning med rätt ansvarig beställare. Utöver ovannämnda arbetsuppgifter kan du även få möjlighet att stötta upp kollegor inom och utanför din avdelning. Arbetet görs mestadels i SAP och Office-programmen.

VI SÖKER DIG SOM


* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, företagsekonomi, finans eller redovisning
* Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då det krävs för den vardagliga kommunikationen


Det ses som meriterande om du:
* Arbetat i affärssystemet SAP tidigare
* Har arbetserfarenhet från ekonomirelaterade arbetsuppgifter

Som person är du:


* Serviceinriktad, kommunikativ och strukturerad


Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, 3-4 månader (möjlighet till förlängning)
* Placering: Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15028310