Teknisk support till Tieto

Till rollen som teknisk support söker vi dig som är intresserad av att agera problemlösare. Trivs du i en roll där du får ge support och service till kunder så är detta något för dig. Ansök redan idag, vi arbetar med urval löpande!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Tieto är ett ledande IT-tjänsteföretag i Norden och tillhandahåller tjänster för hela IT-livscykeln. De erbjuder även globala produktutvecklingstjänster inom informations- och kommunikationsteknologi. Med hjälp av branschkunskap, teknologisk vision och innovativt tänkande vill de inspirera och utmana sina kunder i att hitta nya sätt att utveckla sina affärsverksamheter.

Tieto söker nu en person till rollen som teknisk support som kommer att arbeta mot Atlassianverktyg. Teamet består idag av fem personer och behöver nu växa för att ge bästa möjliga service till sina kunder.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att anställas direkt av Tieto.

ARBETSUPPGIFTER

Som teknisk support kommer du arbeta ut mot olika kunder och det är framförallt support mot ärendehanteringssystemet Jira och Atlassians övriga verktyg såsom Confluence och Bitbucket. Det är ett varierande arbete där fokus läggs på kundkontakt och supportkänsla. I arbetet kommer du att hjälpa till att stötta kunder på nära håll med operational support och verktygsstöd. Utöver att ansvara för supporten kommer du på sikt även att få ansvara för egna projekt och migreringar. Du kommer att få upplärning på plats där du introduceras i dina arbetsuppgifter.

VI SÖKER DIG SOM


* Högskoleutbildning inom systemvetenskap, datavetenskap, datadesign, teknik eller motsvarande.
* Har förståelse för agilt arbetssätt, Scrum och Kanban.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.


Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet kring ärendehanteringssystem och supportarbete (Atlassian tools: Jira/Confluence).
* Erfarenhet från Linux/Windows.


Som person är du tekniskt kunnig och har viljan att utvecklas samt lära dig mer. Du är driven och självgående i ditt arbetssätt och det du inte redan vet ser du till att ta reda på. I och med att du kommer att ha nära kontakt med kunder är det viktigt att du är serviceinriktad och tillmötesgående. Vidare trivs du i en roll där du ansvarar för många olika typer av arbetsuppgifter och du har lätt för att prioritera.

Övrig information

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Annonsid: 15028695