Ekonomiassistent till Alexion!

Alexion vill nu utöka deras ekonomiteam med en ekonomiassistent. Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för kundreskontra och för ett projekt med mycket kundkontakt och där din problemlösningsförmåga kommer till användning. Låter det som något för dig? Välkommen in med din ansökan redan idag då vi jobbar med löpande urval.

INFORMATION OM UPPDRAGET

I den här rollen kommer du ingå i ett ekonomiteam om två personer, där du skulle vara den tredje personen in i teamet. I teamet har vi en controller som är baserad i London och en till ekonomiassistent. De sitter i härliga lokaler på Kungsgatan i Stockholm, och idag arbetar det totalt 12 personer. De har alla ambitionen att förbättra livskvaliteten för människor. De letar efter dig som delar deras passion för området och som trivs i en snabbföränderlig miljö där din servicekänsla och can-do-attityd kommer till sin fulla rätt.

Du erbjuds

Hos Alexion erbjuds du en roll i ett företag med bra sammanhållning och där man stöttar varandra i arbetet. Du kommer att komma in i en händelserik arbetsmiljö med högt tempo men du får bra utväxling och stöttning från dina kollegor. Du kommer att få ta ett stort ansvar och förväntas vara drivande i ditt eget arbete men du kommer alltid att ha någon att fråga om du stöter på problem och det är en bra roll för dig som vill ta egna initiativ och driva på utveckling!

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER

Arbete med kundreskontra

Ansvara över ett projekt där kontaktuppgifter på fakturor behöver utredas och uppdateras. Under det här projektet kommer du ha mycket kontakt med kunder och Alexions kontor i Dublin och London.

Övriga administrativa arbetsuppgifter

VI SÖKER DIG SOM

Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift, då båda dessa språken används i det dagliga arbetet

Har en god systemvana, det är meriterande om du har arbetat mycket i SAP och Excel tidigare

Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, det är starkt meriterande om du har arbetat med kundreskontra tidigare


Som person:

Har du en problemlösningsförmåga

Är du serviceinriktad

Är du strukturerad


Övrig information


* Start: i mitten av augusti
* Omfattning: 3 månader med chans till förlängning
* Lön: timbaserad månadslön
* Placering: Kungsgatan, Stockholm
* Resor: Du kommer att resa till London, och eventuellt Dublin under det här uppdraget
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Alexions önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15029128