Project Director inom Engineering till ALTEN Göteborg

Vill du vara en del av ALTENs PMO och bidra till vår fortsatta utveckling inom affärsområdet Engineering? Har du dessutom en bakgrund inom teknikbranschen? Då har vi tjänsten för dig! ALTEN söker nu en Project Director inom affärsområdet Engineering till vårt huvudkontor i Göteborg.

Som Project Director blir du en ledande del av vårt PMO, Technical Division, som arbetar med att utveckla och leda ALTENs erbjudande i form av helhetslösningar. Divisionen stöttar även verksamheten i hantering av arbetspaket och leverans till våra kunder med hjälp av teknisk expertis. Du kommer att ingå i Technical Divisions ledningsgrupp där du rapporterar till Technical Director Northern. Som Project Director är du chef över ett dedikerat team av ett antal Technical Unit Managers och Projektledare. Du leder och säkerställer hela processen för hanteringen av våra arbetspaket, från införsäljning till offert och leverans inom ditt område.

Arbetsuppgifter
Som Project Director kommer du bland annat att arbeta med:
- Pre-sales: Du stöttar försäljningen av arbetspaket hos befintliga kunder genom att paketera ALTENs erbjudande för att sälja in högteknologiska lösningar
- Bid: Du säkerställer alla steg i bid-fasen, från mottagen förfrågan till vunnet arbetspaket, där du ständigt arbetar för att nå en hög hitrate på alla skickade offerter till våra kunder
- Delivery: Du säkerställer att vi alltid levererar till rätt kostnad, tid och kvalitet genom att coacha team och projektledare och ha full kontroll på våra leveranser
- Ledarskap: Du coachar och leder ditt team av Technical Unit Managers och Projektledare

Din profil
Vi söker dig som:
- Har en högskoleutbildning inom teknik, IT eller liknande
- Har minst 3 års tidigare arbetslivserfarenhet av projektledning eller som Project Director
- Har goda kunskaper om teknikbranschen och dess trender
- Har en gedigen vana att presentera tekniska helhetslösningar samt delta i kundbesök
- Har ett stort intresse för att leda andra och bygga en stark organisation
- Behärskar både engelska och svenska i såväl tal som skrift

Tidigare erfarenhet av att ha byggt ett PMO är meriterande. Som person är du social och driven med en förmåga att få saker gjort. Du är bra på att samarbeta med andra och kan kommunicera på ett prestigelöst och tydligt sätt. Vidare är du van vid att utveckla, leda och följa processer, och du har ett intresse för att arbeta med samt utveckla KPI:er.

Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär både nationellt och internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning samt en mängd rabatter. På kontoret på Lindholmen har vi en trevlig arbetsmiljö med härliga kollegor, fräscha lokaler och tillgång till gym.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 19 augusti och urval kommer att påbörjas i mitten av augusti. Vid frågor kring tjänsten eller processen, kontakta HR Partner Fanny Strömberg på [email protected] Vi kommer tyvärr inte ha möjlighet att besvara frågor mellan 12 juli och 12 augusti på grund av semester.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!