Junior Controller till ALTEN Göteborg

Vill du vara en viktig del av en stor ekonomifunktion inom ett globalt företag som befinner sig i tillväxt och som står inför nya, spännande utmaningar? Då har vi tjänsten för dig! ALTEN söker nu en Junior Controller till vårt huvudkontor i Göteborg.

Som Junior Controller blir du en del av ALTEN Sverige, som i dagsläget består av 1700 medarbetare på 12 orter. Du blir det senaste tillskottet till vår ekonomiavdelning som i dagsläget utgörs av 38 personer inom redovisning, projekthantering, controlling och lön, där du blir en del av controllingteamet som består av 7 personer. Ja, som du ser gillar vi på ALTEN siffror, ett intresse som vi tror att du delar med oss.

Arbetsuppgifter
Som Junior Controller kommer du bland annat att:
- Vara involverad i arbetet med budget och forecast
- Arbeta med kommunikation kring och uppföljning av verksamhetens mål kopplade till ALTEN Groups strategi
- Analysera KPI:er för att övervaka företagets lönsamhet
- Vara delaktig i bokslutsprocessen, där du hjälper till att garantera pålitliga siffror
- Hjälpa till att utveckla och förbättra affärssystemet som används av avdelningen
- Genomföra Ad-hoc-analyser

Vi söker dig som:
- Har en masterexamen eller motsvarande inom ekonomi
- Gärna har tidigare erfarenhet av controlling
- Har mycket goda kunskaper i Excel och god förmåga att hantera stora mängder data
- Behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift

För oss är din personliga lämplighet viktig eftersom vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss. Vi tror därför att du är driven och bra på att ta egna initiativ i ditt arbete. Du har en god analytisk förmåga och du har ett stort intresse för controlling och affärssystem. Vidare trivs du med att arbeta i team och med det menar vi att du är bra på att samarbeta och kommunicera på ett prestigelöst och serviceinriktat sätt. Du har ett strukturerat arbetssätt och stark problemlösningsförmåga.

Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö på kontoret på Lindholmen.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 16 augusti och urval kommer att påbörjas i mitten av augusti. Vid frågor kring tjänsten eller processen, kontakta HR Partner Fanny Strömberg på [email protected] Vi kommer tyvärr inte ha möjlighet att besvara frågor mellan vecka 29-32.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!