Ekonomiassistent - Kundreskontra

  • Internationellt bolag
  • Varierande arbetsuppgifter

Om vår klient

Kunden är ett internationellt bolag som är ledande inom sin bransch. Du kommer att arbeta i ett team på 8 personer och rapporterar till ekonomichefen. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med stor chans till övertag om båda parter är nöjda. Deras kontor finns strax norr om centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent kommer du att få möjlighet att arbeta med löpande bokföring, kundreskontra samt kontoavstämningar. För att lyckas i rollen bör du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat;

  • Löpande bokföring
  • Avstämningar
  • kundreskontra
  • Delaktig i månadsbokslut

Vem söer vi?

Vi söker dig med minst 1 års erfarenhet som ekonomiasisstent. Du ska kunna arbeta i både team samt självständigt. Sökande bör uppfylla följande;

  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 1 år)
  • Bekväm med att arbeta i Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, i både tal och skrift.

Övrigt

På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!